Üdvözletem,
nagyon túrom az internetet, de sehol sem találok egyértelmű választ a következőre:
- Egyéni vállalkozó vagyok, KATA-s, áfamentes. Ebayen szeretnék használtcikkeket árulni, azaz vagy a saját termékeimet, vagy másoktól vásárolt, de végül a saját tulajdonomba került terméket szeretném később ebayen eladni. Ezeket számla nélkül, magánszemélyektől veszem. Ezek a termékek általában használt pc-k, hangtechnikai eszközök, pl. egy gitár.
Van EU-s adószámom. Az ebay-es értékesítés úgy működik, hogy XY pl. egy külföldi országból leüti ebayen a terméket, majd kifizeti azt a PayPal számlámra, ezután ott landol az az összeg, amiből a PayPal és az ebay is levonja, amit le kell. Erről kellene nekem számlát adnom a vevőnek a pénz beérkezése után. Akinek a számlát adom, az lehet cég is és magánszemély is. Azt megtaláltam, hogy nem mindegy, hogy kinek adok számlát, van-e neki is VAT-száma vagy nincs, ezekkel nincs problémám, nagyjából tisztában vagyok.
Amivel nem vagyok tisztában, az a magyarországi vonzata az értékesítésnek. Hogyan történhet ez? Minek kell megfelelnem, hogy a NAV felé rendben legyen minden? Hogy állíthatom ki ezt a számlát a PayPalos fizetésről? (Szamlazz.hu-t használok.)
Nagyon remélem, hogy tudnak ebben segíteni. Köszönöm!
Ebay eladás számlázása
2 válasz
Ha a szamlazz.hu-n vannak a számlák kiállítva, akkir csak a megfelelő áfakulcsra kell odafigyelni. Havonta beadni a 65-ös és A60-as bevallást ha szükséges. Beszerzéseket is dokumentálni kell, ha más nem, akkor adásvételivel.
-
+1
2020.12.05. Tiszai Tímea
-
+1
2020.11.24. Votisky András