Ruhabizományi bizonylatok

Tisztelt könyvelő Úr/Asszony!

A következőben kérném a segítségét.

Egy ruhabizományi működéséhez milyen bizonylatok szükségesek?
Milyen bizonylattal vehetem át a használt ruházatot bizományba, a bizományi idő lejárta után mivel fizetem ki a magánszemélyt, milyen papírt kell adnom a ruhák visszaadásánál illetve milyen lehetőségem van a nyugtaadás helyett?
Mert sajnos igy a kezdetekben drága mulatság a pénztárgép....

Most kezdtem, eddig bizományi szerződéssel vettem át, vételi jeggyel tervezek kifizetni és kp számlát írok..., de hiányosnak érzem így.

A másik fontos kérdés ennek egyéni vállalkozóként való adózása, heti 36 órát meghaladó főállás mellett.

Köszönettel
Órás Éva EV

0 pont pont pont

3 válasz

Tisztelt Kérdező!

Ha jól értem, átveszi a ruhákat szerződés alapján, amelyben szerepel a bizományi időtartam, és egy majdani minimális vételár, illetve egy eladási ártól függő mozgó árrész.
Amennyiben az időtartam végéig a terméket sikerül értékesítenie, akkor utólag felvásárolja a használt ruhát a bizományba átadótól, ellenkező esetben visszaadja azt neki.

Használandó bizonylatok:
1.) Valamilyen egyedi azonosítóval rendelkező bizonylat a termék átvételekor + bizományi szerződés, ami tartalmazza a kondíciókat.
2.) Számla, nyugta a termék értékesítésekor.
3/a) Felvásárlási jegy a bizományba adótól a felvásárláskor. - és készpénzes kifizetés
3/b) Termék visszaadásának bizonylatolása (amennyiben a biz. szerződés teljesítés nélkül szűnik meg)

Sajnos az Ön által végezni kívánt tevékenység a TEAOR 08 szerinti "47.79 Használtcikk bolt kiskereskedelme" az online pénztárgépköteles tevékenységek közé tartozik. Ezért a pénztárgép használata kötelező. (Véleményem szerint nem tudja hitelt érdemlően igazolni, hogy minden egyes vevője felé számlát állít ki. Ehhez minden vevő pontos nevét és címét tudnia kell.) A NAV-on keresztül 50 e Ft támogatás igényelhető az online kassza beszerzéshez. PTGREG nyomtatvány. (Érdemes a forgalmazóktól tájékozódni.)

Adózás:
Többes jogviszonyos egyéni vállalkozóként (a heti 36 órát elérő alkalmazotti jogviszony miatt) nincs kötelező havi járulékfizetési kötelezettsége. Amennyiben vállalkozói kivétet alkalmaz, az után természetesen meg kell fizetni az egyéni járulékokat, szja-t, és a szoc.hozzájárulási adót.

Az egyéni vállalkozás adózására a tételes költségelszámolás látszik a legalkalmasabbnak, mivel a bevételek döntő mértékben termékértékesítésből származnak.

ÁFA:
A felvásárlási jegyes beszerzéseknek nincs ÁFA tartalma. Éves 6 M Ft-ig (2017-től vélhetően 8M Ft-ig alanyi mentességet választhat.) Ha nem így dönt, és tevékenységére ÁFA kötelezettséget választ, a használt termék értékesítésre alkalmazhatja a különbözet szerinti adózást. (Az árrés ÁFA tartalma a fizetendő ÁFA.)



1 pont pont pont

Köszönöm segítségüket. Még annyi volna a kérdésem,hogy mik a bevallási éves határidők és állandó napi-havi teendők a fent leírtak szerinti HETI 36 órát meghaladó főállás melletti egyéni vállalkozóként? Mert szeretném ezeket én megoldani,elkészíteni.
Vagy túl nehéz? Bízzam inkább könyvelőre?

Köszönettel:
Éva

0 pont pont pont

Én könyvelőre bíznám. :) Az éves és havi teendők mellett folyamatos továbbképzések, információk, törvényismeret és azok változásának követése sem árt. Arról nem is beszélve, hogy az adóhatóság elött egy könyvelő "rutinosabban" és nyugodtabban ķépviseli a vállalkozót.

0 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ