Webáruházunk van, ahol előre utalást alkalmazunk, ezért sokszor fordul elő olyan, hogy a bankban már szerepel a kiegyenlítés, de a számla még nem készült el róla, tehát a vevők között még nem szerepel a tétel. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor lehetséges az, hogy csak akkor könyveljük a bankot, amikor már elkészültek a számlák, vagy átvezetési főkönyvi számot kell alkalmazni? Több száz ilyen tételről beszélünk.
Utólagos könyvelés
6 válasz
Kedves Katalin! Ha előre utalás van, még azon a napon ki kellene állítani a számlát a vevők részére.
Ha átvezetési számlára rakják a banki tételeket, majd egy következő időpontban összepontozzák a vevővel, ez dupla munka, nem éri meg. De azt sem értem, miért kell a vevők előtt a bankot könyvelni? Normál esetben a könyvelő előbb vevőt és szállítót könyvel, aztán bankot, pontosan az előbb leírt dupla munka elkerülése végett.
De várja meg még a többi könyvelő véleményét is. Üdvözlettel: Zsóka
-
+1
2021.08.19. Tiszai Tímea
-
+1
2021.08.18. Bodnár Zoltánné
-
+1
2021.08.18. Katalin
Kedves Érdeklődő!
Megteheti azt, hogy díjbekérőt állít ki ami alapján a vevő utal. A díjbekérő alapján áfafizetési kötelezettség nem áll be, csak a számla esetén annak teljesítési dátumával (főszabály). Mivel a díjbekérő alapján pénzmozgást történi elkerülehetetlen valamilyen technikai számla bevezetésre az átvezetére, ami a számlával történő párosítást jelenti. Teljesen felesleges és dupla munka én is így gondolom, ahogy a kollégák írják. Viszont a könyvelők örüljenek a duplamunkának, mert duplaárat kell ilyenkor kérni a könyvelésért, persze teljesen felesleges így csinálni, de ha az ügyfél ragaszkodik hozzá, akkor magasabb könyvelési díjért miért ne? Elvégre a könyvelő abból él, hogy könyvel, ha kétszer annyit mint amennyit a helyzet megkíván akkor kétszer annyi díjért, azonban az etika azt kívánja, hogy erről lebeszéljem, hiszem feleleges bonyolítani, persze az információ után Ön tudja, hogy megérie egyszerűsíteni, vagy bonyolít és több munkát okoz a könyvelőnek. Egy biztos! Nem szabálytalan így csinálni ahogy leírom, csupán felesleges. Én általában ott próbálok egyszerűsíteni az ügyfeleknek és magamnak is ahol lehet. Felesleges csavarokat én nem építenék be, de persze semmi nem tiltja, hogy a főkönyvi számokat akár 10 karakterig is alábontsuk.
Üdvözlettel:
Mart L.
-
+1
2021.08.19. Székely Erzsébet
-
+1
2021.08.18. Katalin
Köszönöm szépen a válaszokat!
Egy nap rengeteg rendelést kapunk, emiatt több nap alatt készítjük el az egy adott napi rendeléseket. Sokszor előfordul, hogy mire a rendelés összeállításához jutunk addigra egy adott termék elfogyott, azt nem tudjuk kiszállítani. Ezért készítjük a számlát csak akkor amikor a csomag is elkészült, hiszen akkor tudjuk, hogy pontosan mi lesz benne.