Katás bt. beltag kismama

Sziasztok!
Előre is köszönöm a tanácsokat, infókat.
A helyzet a következő. Adott egy katás bt., aminek a beltagja én vagyok 99%-kal, a kültagja a férjem 1%-kal. A férj emellett főállásban kata e.v..
A cég egy üzlet, tehát szüneteltetni semmiképp sem szeretném.

Alkalmazottak:

EFO-s alkalmazottak, őket applikáción keresztül jelentem be, illetve hónap végén utalom el egyben az EFO közterhét.
Van egy 2 órás alkalmazott is, utána utalom a SZJA 9.000 Ft, nyugdíjbizt. alap 5.000 Ft, egészségbiztosítási alap 4.000 Ft, SZOCHO 9.000 Ft, Szakképzési hozzájárulás 1.000 Ft.

A vállalkozás KATA adózási alapú, katás bt. így havi 50.000 Ft katát utalok még el.
Az üzletben NAV-os pénztárgép van, ezek papírkáit szépen heti leosztásban tűzzük össze, illetve havi/éves/ bármilyen kimutatást tud nyomtatni a gép, dátum szerint.

Jelen és jövő átalakulása a cégben:
Az alább leírt dolgok mindössze tervek, bármilyen jó tanácsot elfogadok, meghallgatok, ami könnyítheti az adózást, illetve a könyvelést is.

I. változás: Én jelenleg január 5.-től táppénzen vagyok, kismamaként. A szülés várható ideje rohamosan közeleg (2021.03.16.). A szülés napjától CSED-en leszek.
Tisztában vagyok vele, hogy a CSED alatt nem dolgozhatok, illetve a bt. beltagjaként sem folytathatok tevékenységet.
A TERV: Beltagként felvesszük a cégbe édesanyámat, megkap mondjuk 95%-ot, így ő végzi helyettem a tevékenységet, illetve az üzletben is sokat segített eddig fizikálisan, csak alkalmi bejelentéssel. Amit róla tudni kell: ő rendes 8 órás bejelentéssel dolgozik hétfőtől péntekig, délután 2-ig. Az üzletben segédkezni délután, illetve hétvégén szokott. Alkalmanként kivesz szabadságot, ha valamit nem tudunk megoldani. Ebben az esetben, ha jól értelmezem, a KATA fizetésünk lecsökkenne 25.000 Ft-ra, viszont én ugyanúgy biztosított tudnék maradni.
A KÉRDÉS: Ebben az esetben én így jogilag tisztán üzemelhetek-e továbbra is az alap alkalmazottakkal, vagy mindenképp szükséges-e egy fix bejelentett alkalmazott még? (Tervben van egyébként, de amíg ilyen kilátástalan a helyzet nem mernénk bevállalni egy 8 órás bejelentett alkalmazottat.)
Amennyiben szükséges az üzemeltetéshez felvenni valakit, ezt hány órában kell? 4,6,8?

A CSED lejártával én szeretnék visszamenni dolgozni, már amennyi szabadidőm lesz, ahogyan meg tudom oldani. A későbbieket tekintve, amennyiben ennyi tulajdoni %-om marad, ugyanúgy tudok az üzletben dolgozni majd, bejelentési kötelezettség nélkül, vagy ez változik?
Mennyire befolyásolja ez részemről a „keresetemet”, ha például hitelt szeretnénk felvenni (CSOK)?
Köszönöm! :)

0 pont pont pont

5 válasz

Elnézést kérek, nem leszek népszerű!
Ez egy teljes adó optimalizálási folyamat, ami nem két perc leírni, átgondolni.... főleg nem úgy, hogy itt írunk esetleg ötleteket négyen-öten, és abból hogy fogod kihámozni, hogy mi a helyes, mit kellene tenned? Bocsánat, még egyszer és sokszor, de ez van, nem szeretnék vitát ebből, de itt szakemberek vannak, akik szívesen segítenek ingyen, egy pontig, de ez már nem az a kategória!

2 pont pont pont

Így van,ezzel egyetértek!

0 pont pont pont

Kedves Zsuzsanna!
Köszönöm a választ. Én ezt megértem, elfogadom.
Viszont akkor egy egyszerűbb kérdést tennék fel, amelyben biztos tud segìteni.
(Jelenleg egyébként könyvelő váltásban vagyok, ezért szeretném más könyvelők, hozzáértők tanácsát kikérni)

Bár ugye fogalmam nincs, hogy jogilag jó-e az, amit leírtam, hiszen nem vagyok szakmabeli, ezért kértem tanácsot.
1. Számú kérdés:
A felvetéseimben egy könyvelő, akit alapvetően megbízok a további ügyek intézésével is önmagában tud segíteni nekem? Hozzáértés, szaktudás kapcsán...Vagy itt inkább egy összetettebb dologról van szó és egy adótanácsadó is szükséges, esetleg egy ügyvéd?

2.Számú kérdés:
Amennyiben egy szakmabeli tanácsa alapján az alap tervem jó/reális/jogilag tiszta, úgy pl. A beltag felvételhez gondolom (nem tudom, hiszen nem vagyok szakmabeli, csak gondolom) ügyvédre van szükség.
Itt azt kérdezném, hogy mindenképp annak az ügyvédnek kell lennie, aki a cégalapítást csinálta, ( elérhetetlen az Ügyvéd nő) vagy lehet egy másik ügyvéd is? Vagy esetleg nem is szükségses ügyvéd?

Köszönöm!
U.i.: Tisztában vagyok vele, hogy "közemberként" nem úgy fog az agyam, mint az Önöké. A közelben több könyvelő irodának is írtam egy részletes e-mailt a céggel kapcsolatosan, illetve ezzel a dologgal is. Továbbá árajánlatot kértem a cég könyvelésének átvételére.
Igazából mivel vészesen fogy az időm nagy Örömömre szolgált rátalálni erre a csoportra tegnap. Reméltem, hogy addig is valami alap információhoz jutok, hogy egy picit nyugodtabbnak érezzem magam.. illetve a válaszokat követően elkezdjek azirányba gondolkodni, utána nézni a dolgoknak, hogy képben legyek.
Köszönöm!

0 pont pont pont

1: nem minden könyvelő van tisztában a biztosítotti ügyekkel, ellátások alapjával, ügyintézés menetével, stb. Ezt már előre tisztázni kell vele, még a megbízás előtt. Vagy el lehet menni adótanácsadóhoz, bár véleményem szerint ez azért nem annyira bonyolult kérdéskör, hogy adótanácsadó kelljen hozzá.

2: Ha beltag módosítás lesz, akkor ahhoz társasági szerződés módosítás kell, amit ügyvéd csinál. Nem kötelező annak az ügyvédnek, akinek az eredetit, bárki csinálhatja.

2 pont pont pont

Azt megkérdezhetem, hogy a férj a Bt-ben dolgozik valamit ha igen azt milyen jogviszonyban?

0 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ