Ma vagy a napokban szeretném bejelenteni egyéni vállalkozói tevékenységem megkezdését a webes ügysegéden keresztül. Nincs saját ingatlanom, és nem akarom, hogy a székhelyem a szülők vidéki otthona legyen (állandó lakcímem oda van bejelentve), így egy budapesti székhelyszolgáltatót fogok igénybe venni. Megadható a székhelyszolgáltató címe a webes ügysegéden már a bejelentéskor, vagy ezt valamilyen bürokratikus oknál fogva mindenképp utólag kell intézni a székhely módosításával?
(Tudtommal 15 napon belül kell bejelentkezni a székhely szerinti önkormányzatnál az iparűzési adó alá, de ezen időszak alatt bőven megkötöm a székhelyszolgáltatási szerződést Budapesten, tehát értelmetlennek és feleslegesnek érezném egy vidéki cím használatát és bejelentését az első 1-2 napra, majd annak módosítását a budapesti címre.)
KATA egyéni vállalkozás indítása székhelyszolgáltatóval
5 válasz
Az általam kezelt vállalkozásoknál ez úgy volt, hogy először egyeztetés volt a székhelyszolgáltatóval, majd a webes ügysegéden már a székhelyszolgáltató címe lett székhelyként megadva. Ezután a vállalkozó szerződött a szolgáltatóval.
Nem kell és véleményem szerint nem is szabad a vidéki címmel majd átjelentéssel bohóckodni.
Ne felejtse el jelenteni a NAV felé, hogy székhelyszolgáltatást vesz igénybe.
-
+1
2020.06.02. Tiszai Tímea
-
+1 Köszönöm szépen a segítséget!
2020.06.02. Szabó Attila
Kedves Kérdező! A székhely szolgáltatást általában ügyvédeknél kaphat. De ha van telephely, ahol szeretné a tevékenységét végezni, akkor oda is lehet egyéni vállalkozást nyitni. De mivel az egyéni vállalkozó teljes vagyonával felelős, ezért az állandó lakcímet kéri a NAV, vagy a telephely ha nem egyezik a lakcímmel, akkor a telephely szerintit. Nem igazán értem miért akar sok pénzt kidobni a székhelyszolgáltatásért. Azt ki is kell termelni tudni. Egy induló vállalkozásnál pedig nem lehet tudni merre tovább. Én maradnék az állandó lakcímnél, mert a szüleit nem fogják emiatt vegzálni. Viszont ez szabályosabb mint bármi más. Főként a székhelyszolgáltatókat ellenőrzi a NAV. A felelősséget szerintem senki nem fogja Ön helyett átvállalni.
Még egy, elektronikusan aznap ajánlott bejelenteni az iparüzési adóba, mert a NAV lejelenti aznap, amikor bejelentkezett a NAV-ba. (egyablakos módszer, de indulónál és változásbejelentésnél ajánlatos elektronikusan bejelentkezni.)
-
+1
2020.06.04. Szabó Attila
Kedves Sós Józsefné! A mai világban már egyre többen végeznek olyan tevékenységet, ami nem helyhez kötött és semmi más nem kell hozzá, csak internet és egy laptop. Akik így dolgoznak, azoknál az sem ritka, hogy folyamatosan úton vannak, járják a világot, tehát egy iroda bérlése, vagy székhely létesitése egy olyan ingatlanban, ahol egyébként soha nem érhetőek el, teljesen felesleges, ráadásul a NAV ellenőrök sem fogják ott megtalálni. Az ilyen vállalkozóknak tökéletes megoldás a székhelyszolgáltatás, ahol kihelyezik a cégtáblát, megőrzik az irataikat, átveszik a küldeményeiket és képviselik a NAV előtt. Ez természetesen nem a szülők feladata és felelőssége a saját példámból kiindulva, tehát nem a felelősség áthárításáról van szó, hanem éppen az ellenkezőjéről. A székhelyszolgáltatás igénybevétele teljesen törvényes, szerintem a NAV ellenőrzéstől csak annak kell félnie, akinek rejtegetni valója van, vagy nem szabályosan működik.
Információ azoknak, akik a jövőben hasonló cipőben járnak és rátalálnak erre a bejegyzésre: miután egyeztettem a székhelyszolgáltatóval, gond nélkül indítottam el a vállalkozást a szolgáltató székhelyét használva a webes ügysegéden, majd miután megkaptam a visszaigazolást és az adószámot, azonnal megkötöttük a székhelyszolgáltatási szerződést. A székhelyszolgáltatás igénybevételét jeleztem a NAV-nak az ÁNYK-n keresztül (20T101E).