Póker nyeremények adózása

Üdv,
az alábbi helyzetre szeretnék tanácsot és információ kérni.
Tegyük fel, éves szinten 5m forint profitot realizálunk online póker által különböző (jellemzően külföldi) pókertermekben. Ezen felül élő kaszinóban, kártyateremben (hazai akár külföldi, van-e különbség?) is éves szinten 5m forintnyi pluszban zárunk. Az online póker esetében egy pókerteremben tranzakciós történet van, tehát számlát, átvételi elismervényt vagy egyéb jövedelem igazoló dokumentumot nem kapunk. Élő játék esetében pedig szintén ugyanez a helyzet, még egy átvételi elismervényt sem kapunk.
Ennek fényében a kérdésem az lenne, hogy ebben a szituációban kell-e adót fizetnünk? Ha igen mennyit?
Extra kérdésként pedig, mivel a jövedelem 10m körüli összeg így, hogy nem vagyunk számlaképesek a KATA-t lehet-e használni ebben a szituációban?
Köszönöm a válaszokat.

Kedves Zsolt!

Katás vállalkozás véleményem szerint nem megfelelő erre. Adózni természetesen kell, mégpedig az alábbiak szerint:

A külföldi online kaszinóban folytatott kártyajátékban szerzett nyeremény esetében a magánszemélynek a Szja tv. szerint összevont adóalapba tartozó jövedelme keletkezik.

Pókerjáték esetében a nyeremény megszerzése tevékenység végzéséhez köthető, ezért az a Szja tv. 16. § szerinti önálló tevékenységből származó jövedelemnek minősül.

A költségelszámolás kétféle módszerrel történhet. Az egyik módszer a 10 százalékos költséghányad alkalmazása, a másik a tételes költségelszámolás.

Fontos megjegyezni, hogy egy adóéven belül a magánszemély csak az egyik módszert választhatja, amit egész évben minden önálló tevékenységből származó jövedelem meghatározása esetén alkalmaznia kell. Azonban, ha a magánszemély év közben a 10 százalékos költséghányadot alkalmazta, akkor lehetősége van arra, hogy év végén a tételes költségelszámolást válassza, amennyiben a megfelelő igazolásokkal rendelkezik.

Az adóköteles jövedelem akkor keletkezik, amikor az az online pókerszámláról az Ön részére kifizetésre, kiutalásra kerül.

Önálló tevékenységből származó jövedelmet tevékenységenként úgy kell meghatározni, hogy az azonos tevékenységhez kapcsolódó összes – az Szja törvény 2. számú melléklete szerinti – bevételt (nyeremény) csökkenteni kell az elszámolható költségekkel.

Mivel a külföldi honlapon szervezett játékból származó nyeremény juttatója nem minősül kifizetőnek, így Önnek kell teljesítenie az adókötelezettséget. Ennek keretében Ön negyedéves bontásban megállapítja jövedelmét és az ennek 85 %-ára jutó 15% személyi jövedelemadót és 17,5 % szociális hozzájárulási adót.

Szerintem pedig ez a törvény vonatkozik rá, mégpedig a 4-es bekezdés:
76. § (1)1
1 Megállapította: 2015. évi CXCII. törvény 32. §. Hatályos: 2016. I. 11-től.
A nyeremény esetében - ha az nem tartozik a kamatjövedelemre vonatkozó rendelkezések hatálya alá - a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvényben (a továbbiakban: Szjtv.) meghatározott engedélyhez kötött sorsolásos játékból, az ajándéksorsolásból, a fogadásból, valamint az Szjtv. 29/Q. §-a szerinti külföldi jackpot rendszerből származó nyeremény (a továbbiakban együtt: adóköteles nyeremény) címén kapott bevétel egészét jövedelemnek kell tekinteni. (2)2
2 Módosította: 2010. évi CXXIII. törvény 31. § 27.
Pénzbeli nyeremény esetén az adót a magánszemélyeknek kiosztandó teljes nyereményösszegből egy tételben kell a kifizetőnek levonnia, és befizetnie. (3)3
3 Megállapította: 2010. évi CXXIII. törvény 27. § (1). Módosította: 2015. évi LXXXI. törvény 9. § h).
Ha a nyeremény nem pénz, hanem más vagyoni érték, a kifizetőt terhelő adó alapja a nyeremény szokásos piaci értékének 1,18-szorosa. (4)4
4 Megállapította: 2015. évi CXCII. törvény 32. § (2). Hatályos: 2016. I. 11-től.
Nem számít jövedelemnek a jogszerűen szervezett, az Szjtv. 16. §-a alapján engedélyhez nem kötött sorsolásos játékból, a sorsjátékból, a játékkaszinóból, a bukmékeri rendszerű fogadásból, a lóversenyfogadásból, a bingójátékból, a kártyateremben szervezett kártyajátékból, a távszerencsejátékból valamint - az Szjtv. 29/Q. §-a szerinti külföldi jackpot rendszerből származó nyeremény kivételével - az online kaszinójátékból származó nyeremény. (5)5
5 Megállapította: 2010. évi CXXIII. törvény 27. § (2). Hatályos: 2011. I. 1-től.
A (3) bekezdés rendelkezését kell alkalmazni a nyilvánosan, bárki számára azonos feltételekkel meghirdetett vetélkedő, verseny nem pénzben kapott díjára, ha az egyébként nem minősül az (1) bekezdésben említett nyereménynek.

A fenti idézetem egy klt hónappal ezelőtti nav állásfoglalásból származik, szóval én afelé hajlok, hkgy azt kell alkalmazni. Az adómentesség a vajna-féle kaszinókra vonatkozik, külföldi pókeroldalakra kizárt.

rosszul tudod, olyan hogy külföldi pokeroldal az magában nem létezik, mivel minden oldalnak van sportfogadó része és kaszinó része is, szóval nem lehet igazolni hogy pokerből nyerted és nem is kell, ha pedig kaszinós nyeremény akkor nem adóköteles!

(Nem minden oldalnak van sportfogadási részlege!)