Tisztelt Fórumozók!
Az alábbiakban szeretnék segítséget kérni:
Egy alkalmazottat nem foglalkoztató, egyszemélyes kft ügyvezetője táppénzes állományba került, a biztosítása társas vállalkozóként volt meg és nem alkalmazottként. 2017 július 1. napjától csak elektronikus formában lehet benyújtani az orvos által kiállított táppénzes papírt, ami viszont regisztrációhoz kötött. El lett küldve a levél a regisztrációhoz, de még nincs semmilyen visszajelzés.
15 napig volt táppénzen. Ha jól tudom 3 nap lenne a táppénz beküldésére, de regisztráció hiányában nem lehetséges még. Mit a teendő ebben az esetben? Esetleg papír alapú beadásra tegyek kísérletet? Érheti-e bármilyen negatív jogkövetkezmény az ügyvezetőt a késedelemből?
Köszönöm előre is!
Táppénzes papír leadása
2 válasz
Nem érheti kár. Fél évig van lehetőség a táppénz igénylésre. Telefonon érdeklődjön a regisztrációs lap feldolgozottsága felől a székhely szerinti oep-nél. Mindentől függetlenül adja be a táppénz igénylést a cégkapun keresztül. A telefonszámát mindenképpen írja be a nyomtatványra, mert hívni fogják ha bármilyen probléma lenne és segíteni fognak.
-
+1
2018.07.09. Mart László
Kedves Kérdező!
Le kell tölteni a most már nem OEP, hanem Neak felületéről a regisztrációs lapot, bár valójában nem a NEAK-hoz tartozik már a táppénz, hanem a Kormányhivatalok Egészségügyi Szakigazgatási szervéhez, de minden úgy van, ahogy a kolléganő mondja, semmi hátrány nem érheti. Tudom sokszor a nagy átalakítások között nehéz nyomon követni, mit mikor hova kell küldeni.
Üdvözlettel:
Mart László