Cég könyvelőjétől milyen iratokat és anyagokat kell kérni, ha el akarjuk hozni az anyagokat, mert nem voltunk megelégedve vele?

Melyen iratokat és anyagokat köteles átadni az ügyvezetőnek, a könyvelői anyag átadásakor? P. bevallások, NAV igazolások, a könyvelő havi saját számlái, amit nekünk nem küldött el. KSH-igazolások, letétbehelyezési igazolás. Havi könyvelésről mit kell átadni papír ill. elektronikus úton stb.?

1 pont pont pont

4 válasz

Kedves Érdeklődő!

Az év közbeni váltás mindig problémás, senki se szeret újra könyvelni egy évet. A váltásnak, vagy a váltás szándékának oka szokott lenne, nem mindig a könyvelő hibájából, de ebbe nem mennék bele. Hála égnek azon szerencsések közé tartozom, aki nagyon jól együtt tud dolgozni az ügyfeleivel, rám még nem volt panasz, ugyanakkor nekem nagyon együttműködő ügyfeleim vannak, akik érdekeltek a vállalkozásuk működtetésében egy együttműködőek a közös sikerért. A tárgyra vissza térve függetlenül attól, hogy nem tudom milyen tevékenységi köre van a cégnek. Javasolnám a vevő-szállító napló, a bank- és pénztárnapló, valamint a vegyes napló, bérfeladások, béranalitika, tárgyi eszköz analitika kikérést. Feltétlenül kérje el a főkönyvi kivonatot is, az aktuális évi áfa bevallásait, 1808-as bevallásait, ha van 01-es bevallásokat. A könyvelőnek a saját tevékenységéről számlát kell kiállítani, hiszen a cég életében ez költség, sőt adóalapot is csökkent, biztos meg van, csak nincs kinyomtatva. Már régóta él az e-számlázás lehetősége is. Én mindenképpen a konszenzusos elválásra törekednék, hiszen a későbbi egyeztetések végett sem lehet célja senkinek a rossz viszony, esetleg megpróbálnám tisztázni a helyzetet és amennyiben mind két fél hajlik rá -menteni a menthetőt, legalább év végéig. Persze, ha nagyon rossz a viszony akkor lépni kell!

Üdvözlettel:
Mart László

0 pont pont pont

Elnézést, hogy a nagyon lényeges részt nem írtam meg. Ez egy kicsi étterem, volt 5 -6 alkalmazottal, és gyakorlatilag dec.24.én bezártunk, felmondtuk a bérleményt. Januárba eljuttatuk az utolsó decemberi anyagot, és azóta nem tudjuk elérni a könyvelől, se telefonra se emailra nem valászolt. Egy idegen telefonről végre sikerűl elérni, adott is időpontot az anyag átvételre . .De félünk, hogy nem ad ide mindent, Postán tavajról, és tavaj elöttről is jönnek a nav és a KSH felszólitások, sőt a 2016-os letétbehelyezésről a bírság is. Holott 2017.májusban mewgemelt könyvelési dijat fizettünk. dolgozói kijentések hiányosak.Sajnos menet közben is voltak problémák csa a kapcsolattartó mindent elhitt neki. Üdvözlettel.TM.

0 pont pont pont

Kedves Mária!

Ilyen esetekben szoktam mondani, hogy elő kell venni a könyvelővel kötött szerződést. Ez mindenképpen legyen meg.
Ezen felül a könyvelőnek át kell adnia:
- az összes alapbizonylatot (kimenő, bejövő, pénztár, bank, vegyes, bér) minden évre, rendezett és átlátható formában
- a főkönyvi kivonatokat, főkönyvi kartonokat (ellenszámlákkal)
- analitikus nyilvántartásokat (tárgyi eszköz, vevő, szállító, áfa, önrevíziós nyilvántartás)
- bérszámfejtéshez kapcsolódó dokumentumokat (jelenléti ívek, munkaszerződések, munkaszerződés módosítások, felmondások, nyilvántartások)
- leadott (betelt) számla és nyugtatömbök
- szabályzatok (pl.: számviteli politika)
- korábbi ellenőrzési jegyzőkönyvek, dokumentumok (ha volt ilyen)
Az adóhivatalhoz beküldött bevallások visszatölthetőek, így azok kinyomtatott verziójának hiánya az új könyvelőt még nem fogja hátráltatni.
Érdemes elkérni (már ha van) a cég összes elektronikus felületéhez tartozó felhasználó nevet és jelszót (NAK, NÉBIH, KSH, stb), illetve megváltoztatni is.
Egyébként a beszámolók letétbehelyezéséről Ön is megbizonyosodhat az http://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap oldalon. Csak keressen rá cége adószámára és láthatja melyik évről mi és mikor lett közzétéve.
Úgy gondolom az Ön esetében az elhozott iratanyaggal érdemes felkeresni egy szakembert, aki átnézi a teljes könyvelést és ha kell rendbe rakja azt. Az elmondásából ítélve lehetnek problémás részek. Természetesen láttatlanban nem lehet azt mondani, hogy minden a könyvelő hibája, előfordulhat az az eset is, hogy az ügyfél nem informálta a könyvelőt, persze egy beszámoló letétbe helyezésének elmulasztása nem valószínű, hogy ilyen eset lenne.
Felgyői Könyvelőiroda

3 pont pont pont

Kedves Kérdező!
Az előttem hozzászólók szépen leírták, hogy gyakorlatilag mindent, amit átadott neki, minden ami előfordult a cégnél.
Annyit még hozzátennék, hogy átadás-átvételi jegyzőkönyvet írjanak.
Üdvözlettel
Lengyel Krisztina

3 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ