Kedves Mária!
Ilyen esetekben szoktam mondani, hogy elő kell venni a könyvelővel kötött szerződést. Ez mindenképpen legyen meg.
Ezen felül a könyvelőnek át kell adnia:
- az összes alapbizonylatot (kimenő, bejövő, pénztár, bank, vegyes, bér) minden évre, rendezett és átlátható formában
- a főkönyvi kivonatokat, főkönyvi kartonokat (ellenszámlákkal)
- analitikus nyilvántartásokat (tárgyi eszköz, vevő, szállító, áfa, önrevíziós nyilvántartás)
- bérszámfejtéshez kapcsolódó dokumentumokat (jelenléti ívek, munkaszerződések, munkaszerződés módosítások, felmondások, nyilvántartások)
- leadott (betelt) számla és nyugtatömbök
- szabályzatok (pl.: számviteli politika)
- korábbi ellenőrzési jegyzőkönyvek, dokumentumok (ha volt ilyen)
Az adóhivatalhoz beküldött bevallások visszatölthetőek, így azok kinyomtatott verziójának hiánya az új könyvelőt még nem fogja hátráltatni.
Érdemes elkérni (már ha van) a cég összes elektronikus felületéhez tartozó felhasználó nevet és jelszót (NAK, NÉBIH, KSH, stb), illetve megváltoztatni is.
Egyébként a beszámolók letétbehelyezéséről Ön is megbizonyosodhat az http://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap oldalon. Csak keressen rá cége adószámára és láthatja melyik évről mi és mikor lett közzétéve.
Úgy gondolom az Ön esetében az elhozott iratanyaggal érdemes felkeresni egy szakembert, aki átnézi a teljes könyvelést és ha kell rendbe rakja azt. Az elmondásából ítélve lehetnek problémás részek. Természetesen láttatlanban nem lehet azt mondani, hogy minden a könyvelő hibája, előfordulhat az az eset is, hogy az ügyfél nem informálta a könyvelőt, persze egy beszámoló letétbe helyezésének elmulasztása nem valószínű, hogy ilyen eset lenne.
Felgyői Könyvelőiroda
-
+1
-
+1
-
+1 Pontos, körültekintő tájékoztatás.