Segítséget szeretnék kérni a NAV Online Számlázóval kapcsolatban.
Kézi számlákat akartam rögzíteni, de véletlenül 59 darab új, elektronikus számlát hoztam létre helyette a programban. Ezek így hibásan kerültek adatszolgáltatásra. Mi a szabályos módja ennek a javítására?
Egyéni vállalkozó számlázás
9 válasz
Kedves Roxána !
Véleményem szerint a hibásan kiállított számlákat - mind az 59 db-ot - le kell stornózni, hisz semmilyen gazdasági esemény nem történt, s a kézi számláit pedig fel kell rögzítenie ahogy eredetileg tervezte.
Ezeket szerintem szinte késedelem nélkül meg kell tennie.
Üdv : Biczóné Gyöngyi
Igen, mindenképpen le kell valamennyit sztornóznia, nincs jelentősége hogy milyen teljesítésűek ezek a rossz számlák. A számlák esetében nincs elévülés, időbeli korlát. Vagyis ha hibás számla, azt helyre kell tenni, tehát vagy sztornózni vagy helyesbíteni szükséges, jelen esetben le kell sztornózni valamennyit.
Teljesítési idő: a sztornó számlán ugyanazt a teljesítési időpontot kell feltüntetni, mint a rossz eredeti számlán, bármilyen régi dátum is szerepel rajta.
Üdv : Biczóné Gyöngyi
Kedves Roxána, ahogyan Kolléganőm, Biczóné Gyöngyi is írta, haladéktalanul sztornóznia kell a számlákat, az eredeti teljesítési időponttal megjelölve.
A számlázó programban ha a hibás számlára rááll, akkor ott automatikusan el tudja készíteni a számla sztornó párját is. Viszont, ha több évre visszamenőlegesen is kell stornó számlákat kiállítani, akkor több évre visszamenőlegesen a beadott bevallásokat is javítani/önellenőrizni kell.
Sok sikert! :-)
Üdvözlettel, Mónika
Köszönöm a válaszokat! Őszinte leszek ezek után már tartok tőle, hogy mindent jól tudnánk megcsinálni. És sajnos a könyvelő, akivel az édesapám és a főnöke is dolgozik már az ő megkeresésükre sem reagál. Tudna valaki ezekben segíteni nekünk? Elég összetett a problémánk, nem tudom ajánlatkérésben ezt, hogy kell megfogalmazni.
Szerintem nem lesz a korábbi évekre önellenőrzés, hisz Roxána írása alapján egy technikai hiba történt, kiállított olyan számlákat, amiket nem kellett volna. Ezek nem kerültek bele semmilyen bevallásba.
Minél előbb neki kell állni lesztornózni ezeket a számlákat, hogy az adatszolgáltatás rendben legyen.
Üdv: Biczóné Gyöngyi
Kedves Roxána!
Természetesen a rontott számlák tekintetében osztom a fenti hozzászólok véleményét. Haladéktalanul sztornózni kell.
Viszont nekem felmerült egy kérdésem. Pontosan mit jelent az, hogy a kézi számlákat akarta rögzíteni a NAV Online számlázóban? Kézi kitöltésű számlatömbben előállított számlákat? Ha igen, akkor azt miért akarta rögzíteni a az NAV Online számlázóban? Az nem helyes, hiszen akkor duplikálódnak a számlák. Adatszolgáltatást, számla adatrögzítést kell végezni a NAV Online számla rendszerében, de nem a számlázóban. Ha ezt történt, csak a megfogalmazás volt félreérthető, elnézést kérek. Ha pedig nem ez történt, akkor ezt kell haladéktalanul elvégezni. Ennek az a lényege, hogy a kézzel kiállított számlák adatait rögzíti a NAV Online rendszerében, mert ezeket a NAV nem látja automatikusan.
Kérem a kollégák véleményét is, mert lehet nekem tévesek az információim. Ebben az esetben kérem vegye tárgytalannak, amit írtam.
Üdvözlettel:
Szilvia
Elnézést kérek lehet félre érthető a megfogalmazásom, 2 pici gyermek mellett próbálok segíteni apukámnak.
Tehát azt történt évekkel ezelőtt, hogy apukám megírta a kézi számlát a számlatömbben és kérte a könyvelő, hogy rögzítse a nav online felületén. Ő pedig a az a számlázó programban csinálta, ahol ugye új számlát hozott létre, csak ezt nem tudta. Tehát a számla-adat rögzítés nem történt meg.
A számlázó programban látom az összes számlát, ha ott rákattintok a hibás számlára felajánlja az érvénytelenítést. Ez lenne a sztornózása? Majd a számla-adat rögzítésnél fel kell vinnem az adatokat újra ugyanazzal a teljesítési és fizetési határidőkkel?
