Kattintás, online munka

Tiszteletem!
Szeretnék belevágni egy kattintással foglalkozó online munkába.
Ez a kattintás azt takarja, hogy naponta kapok egy bizonyos összeget, miután megcsináltam a feladatot. Havi szinten ez az összeg kb. 50.000 Ft, amit kereshetek.
Online munkavégzéshez is kell jövőre adóbevallást csinálnom?
Van mellette fő állásom, ezt az online munkát csak fizetéskiegészítésnek szeretném.

Kedves Zoltán,

Bizonyára arra irányult a kérdése, hogy a személyi jövedelemadó bevallásban kell-e szerepeltetnie az említett online munkából befolyt összeget. Nos, a személyi jövedelemadó bevallásában olyan jövedelmek szerepelnek, mint például a nem önálló tevékenységből származó jövedelem (pl. munkabér), az önálló tevékenységből származó jövedelem (pl. ingatlan bérbeadásból), egyéb jogcímen kapott jövedelem és így tovább. A kérdés, hogy Ön milyen jogcímen szerzi meg ezt a bevételt, az abból származó jövedelem bele tartozik-e valamelyik fenti kategóriába. Mivel van főállása, a megadott kevés információból úgy vélem, nagyon kedvező feltételekkel lehetne akár egyéni vállalkozó is, de ahhoz több információra lenne szükségem, hogy bármit ajánlani tudjak. Ha gondolja, szívesen segítek ennek megvalósításában.

Sok sikert kívánok!

Az SZJS törvény értelmében a magánszemély minden jövedelme adóköteles. Ez sajnos azt jelenti, hogy Önnek az online munkából származó jövedelme is adóköteles, az adókötelezettség releme a bevallás, egy másik eleme az adófizetés.