KATA szüneteltetése support ideje alatt

Tisztelt Szakértő!

Egyedi szoftverfejlesztés tevékenység részeként az általam készített szoftverhez 1 éves támogatási (support) szerződést is kötöttem megrendelőmmel. A szerződés ideje alatt részemről munkavégzés nem történik, nincs felügyeleti/készenléti tevékenység, viszont amennyiben a megrendelő hibát talál a szoftverben, a szerződésben meghatározott időn belül reagálnom kell, illetve hibajavítást kell nyújtanom. Amennyiben más vállalkozói tevékenységem nincs adott hónapban, szüneteltethető-e egyéni vállalkozásom azzal a feltétellel, hogy esetleges hibabejelentés esetén újból aktiválom?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Kérdező!
Az Ön kérdésének természete jogi jellegű. Amennyiben garanciát köteles vállalni és a hibát javítani akkor ez meg kell tennie. Kérdés az, hogy kap-e érte ellenértéket vagy sem. Tekintettel arra, hogy az egyéni vállalkozó a saját maga által teljesített feladatokért még a megszüntetése után is fele, én csupán ezért a szüneteltetést nem oldalán fel, de nem ismerek minden részletet. Erre konkrét adójogszabály nincs, ilyen adójogi alapelvekből vezetjük le mi a teendő. Az alapelveknek pedig megfelel, hogy a szünetelés ideje alatt garanciális helyreállítást végez, hiszen a tevékenység nem ellenértékre irányul és a garancia, pedig az eredeti szerződés meglétekor már fennállt és akkor is terhelné, ha megszüntetné a vállalkozást. Az eredeti szoláltatást teljesítésbe ment, melynek része a mellékszolgáltatás (garancia) ami csak szükség esetén lehívható, ugyanakkor adózási értelemben eredményhatása már nincs. Fenti ügylet megfelelt az art. 3. § (1)-nek tehát véleményem szerint szünetelhet.
Üdvözlettel:
Mart László