Olvashatatlan kézi nyugta

Adószámos magánszemélyként nem pénztárgépköteles tevékenységet folytatok, kézi nyugtát szoktam kiállítani a vásárlóknak. Az egyik nyugtatömb megkezdésekor nem tettem alá kartont, és már csak utólag vettem észre, hogy a második nyugta tömbben maradó másodpéldánya olvashatatlanná vált az első nyugta többszörös átnyomódása miatt. A vevőknek átadott elsődleges példányok természetesen hibátlanul és olvashatóan voltak kiállítva. Mi ilyenkor a szabályos eljárás, hogyan számolhatok el a NAV-nak az olvashatatlan másodpéldánnyal?

0 pont pont pont

1 válasz

A készpénz mozgásokat, minden nap fel kell vezetni egy nyilvántartásba. Na ez a nyilvántartás igazolja, hogy mennyi volt a bevétele. A nyugta alátámasztja/igazolja a nyilvántartás valódiságát.
Ha a NAV nem ért egyet a nyilvántartás valódiságával, megkérdőjelezi annak hitelességét, akkor azt neki kell bizonyítani.
Igyekezzen pontosan vezetni ezt a nyilvántartást és igyekezzen a nyilvántartás hitelességét megőrizni.
ÉS
Azokat a bizonylatokat/nyugtákat, melyek "átütötten" ugyan, de felhasználás nélkül használnálhatatlanok, mert nem egyértelmű az "átütés" miatt a rajta lévő bevétel, érvénytelenítse mindkét példányát és tegye a nyilvántartás mellé, hogy látni lehessen, hogy miért nincs azokon a nyugtákon bevétel.

1 pont pont pont
  • +1  
    2021.12.01. Tina

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ