Tisztelt Szakértők!
Szeretnénk tanácsot - válaszokat kapni a következő helyzettel kapcsolatban.
Egy cég szolgáltatására fizettünk elő.
A szolgáltatás végül meghiúsult - a cég írásban (e-mail) is megerősítette, hogy az előre megfizetett összeg visszajár részünkre (kezelési költséggel csökkentve).
Kértük, hogy utalják el részünkre a visszajáró összeget - erre a következő választ kaptuk:
az összeg visszaadását kizárólag személyesen lehet megoldani, arra hivatkozva, hogy a számlát sztornózni kell.
A cég helyileg nagyon messze van tőlünk, így az útiköltség a visszajáró összeg jelentős részét felemésztené...
1. Az összeg visszaadása tényleg csak személyesen történhet meg?
2. A számla sztornózása miatt kell(ene) személyesen megjelennünk?
3. Az megoldás lehet, hogy a számlát postán küldjük meg a cégnek?
(Ha ez szükséges egyáltalán.)
4. Az megoldás lehet, hogy bankszámlára közvetlen befizetéssel kérjük az összeg visszaadását?
A banki befizetéssel történő rendezésre vonatkozóan tudunk küldeni a cégnek írásban - aláírással ellátott kérelmet is, ha ez szükséges lehet.
{A bankban pénztári befizetést mi is eszközöltünk már mint cég - cég és magánember számlájára is, a könyvelőnknek a banki befizetésről kapott igazolás teljesen megfelelt.}
5. Ha a jogosan visszajáró összeg rendezése felénk megoldható banki befizetéssel, viszont az összeg ilyen formán (személyes jelenlét nélkül) történő rendezésétől a cég továbbra is elzárkózik - fordulhatunk valamilyen hatósághoz?
Fordulhatunk pl. a fogyasztóvédelemhez?
Előre is köszönöm a válaszokat!