Cég tulajdonában lévő lakókocsi magáncélú használatának adóvonzata

Egy cég lakókocsit vásárolt.Tulajdonában van még egy személygépkocsi, amivel esetenként a lakókocsit húzza. A személygépkocsi után megfizeti a cégautóadót. Amennyiben a lakókocsit a munkavállaló nyaralásához nyújtja, milyen adót, és mi után kell megfizetnie? Kell-e adóznia, ha a lakókocsit a munkavállaló nem a céges autóval, hanem saját gépjárművével vontatja?

Tisztelt Kérdező!

"Cégautóadó szempontjából személygépkocsinak minősül a négy, illetve három gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, azzal, hogy idetartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű és a gáz-üzemű személygépkocsi, a versenyautó és az önjáró lakóautó is."
A cég által vásárolt lakókocsi önmagában nem cégautóadó köteles, mivel nem önjáró. A saját gépjárművel történő vontatás csak annyiban lényeges, hogy akkor a nyaralás időtartamára nem kell a vontatást ellátó céges autó használatának ellenértékét is hozzászámítani a juttatás piaci értékéhez.

Az ellenérték nélküli használattal a munkavállaló adóköteles juttatáshoz jut. (Szja trv. 70. § szerinti egyes meghatározott juttatás). Ebben az esetben a juttatás piaci értéke után (amennyiért a cég bérbe adná a lakókocsit más, tőle független személynek) 1,19 szeres szorzóval számolva 15% SZJA és 27 % egészségügyi hozzájárulás fizetendő. Ezek az adók a juttatót(céget) terhelik. Bevallásuk a juttatás hónapjáról készülő 08-as bevallásban történik.