Katás vállalkozás szakirányú végzettség nélkül?

Tisztelt válaszadók!
Áfa mentes kata-s egyéni vállalkozó szeretnék lenni. Az lenne a kérdésem, hogy végzettség nélkül csinálhatók-e pl. konyhabútorokat a következő módon. A megrendelő megvásárolja saját nevére egy konyhabútor vasalatait az utolsó csavarig, ill. megvásárolja a bútorlapokat élzárva, méretre vágva egy lapszabász üzemben, én meg csak összeszerelem a konyhát részben otthon, részben a helyszínen. Működik ez így? Tevékenységi kört kellene találnom hozzá. Pl.: 9524 Bútor, lakberendezési tárgy javítása, 952401 Egyéb m.n.s. bútorjavítás (ebbe tartozik a lapra szerelt bútorok összeszerelése), 952402 Konyhabútor-javítás (ebbe tartozik a konyhabútorok, valamint konyhai lakberendezési tárgyak újrafényezése, javítása és felújítása). Kérdésem, hogy meg lehet-e oldani, hogy végzettség nélkül csináljam hivatalosan? Válaszokat, ötleteket előre is köszönöm.

Itt az etusba megnézi a számok alapján és kiírja milyen végzettség kell

A lapraszerelt bútorok összeszerelése (952401) nem igényel végzettséget. Kérdés, hogy mi minősűl lapraszerelt bútornak? Ha a megrendelő megvásárol minden alkatrészt, ide értve az összes vasalatot az utolsó csavarig, és az összes bútorlapot méretre vágva és élzárva. Ez lehet -e így lapra szerelt bútor?

Szerintem a lapra szerelt bútor egy kész bútor amit akár egy pék vagy könyvelő összetud rakni,ha Ön készít egy bútort amihez adott hozzá megmunkálást furt-faragott satöbbi az nem lapraszerelt még ha ugyis adja át a megrendelőnek.

Kedves Kérdező!
Az adózás redje törvény alapelvei között megemelítésre kerül, hogy az az adott cselekménynek adózásban annyiban van jelentősége, amennyiben annak eredménye kimutatható. Tehát adózás szempontjából, ha Ön olyan tevékenységet végez, amire nincs engedélye, adózási értelemben semmi baj, ha van eredmény adóznia kell utána és csak akkor lehet adóhatósági szankció ha nem adózik. Az hogy milyen iskolai végettség kell bizonyos tevékenységekhez, nem adóhatósági hatáskőr, őket nem is érdekli, a lényeg, hogyha van bevétele a tevékenységből le kell adózni, törölni se fogják amiatt, mert mondjuk nem jogosult a tevékenységet végezni. A kormányhivatal fogja elbírálni, ha Önnek nincs jogosultsága a tevékenységre, viszont kormányhivatal előtt adótanácsadó és könyvelő képvisletet nem lát el. Adózási értelemben legyen nyugodt, semmilyen szankció nem érheti. Aki bele köthet az a kormányhivatal, a NAV nem fog.
Mart László