Bérszámfejtés házilag?

Tisztelt Címzett,

egyéni kft. keretein belül 3-5 ember alkalmazását tervezem. Lesznek hagyományosan szerződött, és lesznek EFO-val bejelentett alkalmazottak is.
A kérdésem:
- kötelező törvény szerint könyvelő alkalmazása a bérszámfejtéshez, vagy magam is bérszámfejthetek?
- ha lehet és úgy döntök, hogy magam fogok bérszámfejtéssel foglalkozni, akkor speciális program használata szükséges hozzá, vagy egy jól megszerkesztett Excel táblázattal is megoldható?
- ha speciális program kell hozzá, melyik lenne a legjobban ajánlott program Önök szerint?

Várom megtisztelő válaszukat, amit előre is köszönök!

Üdvözlettel:
Kovács Boldizsár

0 pont pont pont

3 válasz

Tisztelt Kérdező! Először is olyan, hogy egyéni KFT nincs. Vagy Egyéni vállalkozó valaki, vagy Egyszemélyes KFT létezik amely már kettős könyvelésre kötelezett.
A bérszámfejtés egy szakma. Ha Ön nem rendelkezik ilyen képzettséggel vagy szaktudással, akkor óva inteném annak gyakorlásától. A legegyszerűbb eset is okozhat nehézségeket. Gondolok itt arra, hogy a munkavállalónak gyerekei vannak akikre igénybe veszi a családi adókedvezményt. Ha különböző szülőktől származó gyerekeik vannak akkor igen bonyolultan tud alakulni annak kiszámítása, hogy mennyi az annyi. Lehet első házas vagy súlyos fogyatékosság miatt járhat neki adókdvezmény. Stb.
De jöhet egy letiltás a cégnek egyik dolgózójára amit szakszerűen kell visszaigazolni, foganatosítani, kiszámolni, stb. Mehet a munkavállaló betegszabadságra, táppénzre, fizetett szabadságra, jár neki apákat megillető szabadság, stb. De ezeken kívül számos olyan dolog adódhat amely maximális szaktudást igényel.Ön ezekkel tisztában van? Csak remélni tudom, hogy nem fogja megkárosítani a munkavállalóit azzal, hogy szakszerűtlenül vállalja a bérszámfejtést. Tisztelettel: Valastyán Ilona

4 pont pont pont


Kedves Hölgyem,

Köszönöm az átfogó, mindenre kiterjedő válaszát. Tudja, én még soha nem vállalkoztam, most bontogatom a szárnyaimat.

De az most már biztos, hogy profi könyvelőre bízom a bérszámfejtést

Üdvözlettel:
Kovács Boldizsár

3 pont pont pont

Kedves Boldizsár!
Kolléganőm szakszerű felsorolásai mellé még hozzá tenném, hogy szabadság nyilvántartást kell vezetni, a pótszabadságokat is ki kell mutatni jogcím szerint, év végén, vagy a munkaviszony megszűnésekor igazolásokat kell kiadni, de lehet egy kölcsönfelvétel vagy támogatás igényléséhez is kell munkáltatói igazolás, szabályosan be és ki kell jelenteni a dolgozókat, munkaszerződéseket kell készíteni, munkáltatói tájékoztatókat, munkaköri leírásokat, végezetül, de nem utolsó sorban a munkavállaló nyugdíjba vonulása + 5 évig meg kell őrizni a foglalkoztatással kapcsolatos adatokat.
Üdvözlettel: Filus Jánosné Eti

1 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ