Dec. 31-gyel megszüntettük a könyvelővel a kapcsolatot. Ilyenkor milyen anyagot kellene átadnia a részünkre? KKT részére kettős könyvelést végzett. Ezt a kettős könyvelést milyen formában kell átadnia? Kinyomtatva, vagy lemezen? Vagy egyáltalán milyen könyvelési papírokat stb kellene, hogy átadjon, a beérkező és kimenő számláinkon és a banki bizonylatokon túl?
Könyvelés lezárása után mit kell kapnunk?
2 válasz
A könyvelési szerződés megszűnését követően a megbízó részére át kell adni a teljes iratanyagot, az alapbizonylatokat, könyvelési dokumentációkat, adóbevallásokat, beszámolót, az ahhoz kapcsolódó analitikus , részletező kimutatásokat, leltárakat, a bérszámfejtéshez kapcsolódó nyilvántartásokat, bérkartonokat, stb. Célszerű az anyagokat egy iratjegyzék keretében átvenni, hogy le legyen az átadás dokumentálva.
A könyvelési dokumentációt archivált formában, oly módon, hogy a könyvelési anyagból bármikor visszakereshetőek legyenek az adatok. Ilyen esetben , ha nem sok a könyvelési anyag, célszerű kinyomtatva is elkérni, ha sok, abban az esetben lemezre mentve olyan formában, hogy az biztosan olvasható legyen, és bármikor visszakereshetőek legyenek az adatok.
E mellett még a szükségesek számviteli szabályzatok, egyéb, nem közvetlenül a könyveléshez kapcsolódó dokumentumok, levelezések.
Viszont ha a könyvelő felé tartozás áll fent akkor csak az ügyfél nevére kiállított számlákat és bizonylatokat köteles kiadni, a saját munkájából származó könyvelési dokumentációt nem.
-
+1 10
2016.05.06. Garaczi Zsuzsa