Tisztelt Címzettek!
Egy társasháznak vagyok a közös képviselője, ahol a takarító folyamatos megbízás alapján végzi a takarítást, amelyről minden hónap végén kiállítja a számláját. Sajnos 2020. 07. hónapban kiderült, hogy az adószámát 2019. 09. hónapban törölték, amelyről ő is ekkor értesült egy másik megbízótól. Felkereste az adóhivatalt, ahol rendezte az ügyét, kifizette, amit kellett és kapott új adószámot 2020. 08. hónaptól.
Mivel a lakóközösség alapvetően elégedett a munkájával, ezért szeretnénk vele az ügyet korrekt módon rendezni. Kérem, hogy ha valaki tud erre elfogadható megoldást, akkor azt szíveskedjen velem megosztani. Előre is köszönöm!
Takarító adószám nélkül folyamatosan számlázott. Hogyan lehet ezt javítani?
4 válasz
Ez hosszabb annál, mint e felület lehetősége.
Meglátásom, hogy ezt nem Önnek kellene rendezni, hanem a takarítónak, de ha már Ön jelentkezett erre a feladatra, akkor kérje el Tőle az okiratokat. pl.: Mit jelent, hogy "rendezte az ügyét?", hogy "kifizette, amit kellett?" .
Adótanácsadót keressen, a megoldásra és vigye a takarító által "elintézett és kifizetett" okiratok másolatát is.
-
+1
2020.09.09. Votisky András
A takarító KATA adózó EV. A régi adószámát 2019.09. hónapban törölték. Az Új adószáma 2020.08. hónaptól él, most is EV ugyan azokkal az adatokkal (Név, székhely).
Eddig egy megoldást javasoltak, mégpedig azt, hogy megbízási díjként legyen elkönyvelve az addig kifizetett összeg, de ez után be kell fizetni közel 50 % adót.
A másik lehetőség, ami félmegoldás szerintem, hogy visszafizeti a teljes összeget pénztárba és kvázi megemeljük a bérét egy évig. A bére 50 % részét készpénzben kapja a másik felét utalva.
Javaslom, hogy minden számlához adjon le a takarító egy igazolást, hogy nincs tartozása a NAV-nál. Másrészt, a számláját sztorníroznia kell, a pénzt pedig én a társasháznál hagynám, és új számlát állítson ki átutalásosra, amiben a teljesítés időpontja lehet a 07. havi takarítási díj, mellé tenni egy jegyzőkönyvet, mindketten írják alá, hogy nem volt érvényes adószáma, de a munkát elvégezte, ezért kell újra számláznia, a számlán pedig rá lehet írni, hogy pénzügyi elszámolást nem igényel. (így a pénz maradhat a társasháznál) És én biztos kérnék NAV igazolást 30 napon belülit, mielőtt kifizetek valamit, ezek után!!!Mert nem hiszem, hogy nem tudta, hogy megszüntették az adószámát, mivel értesít a NAV, előtte figyelmeztet is. Csak azt hitte megússza.
Kedves Válaszadók!
Köszönöm a segítséget, közben megjött a NAV állásfoglalás. Ennek lényege, hogy folyamatos teljesítés volt, de a számlák érvénytelenek. Ezeket ki kell venni a könyvelésből és rendezetlen tételként kell feltüntetni. 2020.08. hónapban lett ismét élő adószáma, így az elmúlt 10 hónapot egy összegben ki kell számláznia (amely pénzügyi teljesítést nem igényel) és erről egy jegyzőkönyvet kell felvenni, ahogy azt Sós Józsefné is javasolta. Ehhez csatolni fogom a korábbi számlák másolatát a biztonság kedvéért.
Azt el tudom képzelni, hogy nem foglalkozott az értesítésekkel. Nagyon sok "megélhetési" takarító van, akik örülnek, hogy kapnak adószámot és egy számlatömböt és kapják a fizetést a számlájukra. Könyvelés, meg egyéb ügyintézésről pedig fogalmuk sincs. Azt hiszik a vállalkozás csak a számla kiállításából áll és nincs más teendő. Illetve nem hajlandók megfizetni egy hozzáértő szakembert aki egyébként kézben tartaná az ügyeiket. Erre később a legtöbben ráfizetnek...