Fizetési kedvezmények

Kedves Válaszadó!
A jelenlegi helyzetben úgy tudom egyéni vállakozás és cég is kérhet fizetesi kedvezményt. Hogyan lehet ezt legegyszerűbben megtenni? Meddig lehet igényelni?
Köszönöm

A a FAG01, az egyéni vállalkozók pedig a FAM01 lehet beadni a nyomtatványban benne van a leírás.

Kedves Kérdező!

Az Art. 199. §-ban található a magánszemélyekre vonatkozó automatikus részletfizetési kedvezmény.
Ide kell érteni az általános forgalmi adó fizetésére kötelezett természetes személyt és az egyéni vállalkozókat is.
Kérelmükre az adóhatóság évente egy alkalommal, maximum ötszázezer forintig, tizenkét havi pótlékmentes részletfizetést engedélyez. Itt nem feltétel a megbízható adózói besorolás mert ilyen nincs is náluk.

A megbízható adózóknak az Art. 156, §-a nyújt lehetőséget fizetési könnyítésre. A kérelmet elektronikus úton kell benyújtani, és évente egy alkalommal, legfeljebb tizenkettő havi pótlékmentes fizetési könnyítés lehet kérni. Két feltételnek kell megfelelni, megbízható adózóról legyen szó és tartozása ne lépje túl a másfél millió forintot. 15 nap múlva kapunk választ a kérelmünkre.

A 140/2020-as kormányrendelet alapján, ha fizetési halasztást vagy részletfizetést kérünk, ki kell töltenünk a FAG nyomtatványt, de ha hivatkozunk a vészhelyzetre akkor egyszerűbb lesz.
Ha igazoljuk, hogy a fizetési nehézség a vészhelyzetre vezethető vissza akkor legfeljebb ötmillió forint összegű adóra , legfeljebb hat havi pótlékmentes fizetési halasztást vagy tizenkét havi pótlékmentes részletfizetést lehet kérni. A kormányrendelet lehetőséget ad adómérséklésre is, de csak egy adónem tekintetében, egy alkalommal, legfeljebb húsz százalékkal és max. ötmillió forint adótartozásig. Mindkét szabály a vészhelyzet megszűnését követő harmincadik napig él és tizenöt nap alatt bírálják el. Ha már van részletfizetési kérelmünk akkor adómérséklés már nem kérhető.

Kornsee Gabriella