Sziasztok!
A honlapomon szeretnék beállítani PayPal fizetést, hogy az EU tagállamok polgárai bankkártyával fizethessék ki a tőlem megrendelt szolgáltatásaikat.
Kérdéseim:
1. A számla elég, ha csak magyar nyelvű?
2. A honlapomon található ÁSZF és Adatvédelmi Szabályzat elég, ha csak magyar nyelvű?
3. KATA-s vállalkozóként csinálhatok ilyet?
4. Kell hozzá közösségi adószámot igényelnem?
5. Maradhatok AAM vagy kötelező az ÁFA-kör, ha nem csak cégek, de magánszemélyek is vásárolhatnak tőlem?
6. Forint vagy eurós számlát állítsak ki, esetleg más is lehet, RON/HRK például?
7. A könyvelőmnek nagy munka a nem HUF devizás számlákat könyvelni?
Előre is köszönöm.
EU tagállamok és a PayPal
1 válasz
1. "A számla magyar nyelven, vagy bármely más élő nyelven kibocsátható. Idegen nyelven kiállított számla esetében az adóigazgatási eljárás keretében lefolytatott ellenőrzés során a számla kibocsátójától megkövetelhető, hogy saját költségére gondoskodjon a hiteles magyar nyelvű fordításról (feltéve, hogy a tényállás tisztázása másként nem lehetséges)." (Áfa tv. 178. § (2) bekezdés.,Áfa tv. 178. § (3) bekezdés. Nav infófüzetből) De nyilván célszerű idegen nyelven is, ma már a számlázó programok ez könnyen lehetővé teszik.
2. Tudomásom szerint nem, de célszerű.
3. EU.s adószám birtokában igen, viszont webes jellegéből kiindulva, ha nagyon beindulna figyelni kell az évi 12 milliós nettó bevétel határra. Azon felül 40 % az adóteher.
4. Igen
5. Ha alanyi áfamentes vagy, arra kell figyelni, hogy közösségi beszerzésnél fizetni kell áfát, illetve azt nem vonhatod le. Ha közösségen belüli cégnek értékesítesz Közösségen belüli ügyletnek számít, aszerint kell számlázni, amennyiben az ügylet mindkét tagja rendelkezik közösségi adószámmal. Ha Magánszemélynek értékesítesz, akkor áfát fel kell számítanod ha áfás vagy. Arra kell figyelni, hogy egyes országok esetében lehet értékesítési értékhatár, vagy más feltétel, amely ha teljesül, be kell jelentkezned az adott országban áfaalanynak. Bejelentkezés után az adott ország áfájával számlázol, az ezzel megnövekedett adminisztrációs terheket (pl helyi áfabevallás, helyi pénzügyi képviselővel) intézni kell. Szolgáltatás nyújtás esetén van lehetőség a MOSS rendszerbe regisztrálni, ami ezt leegyszerűsíti. Termékek esetén ilyen még nincs.
6. Amelyik tetszik.
7. Hát relatív. Könyvelő programtól is függ valamelyest, illetve a kimenő számlák sok esetben már számlázó programból importálhatóak a könyvelésbe, így nem gondolnám hogy bármiféle gondot okozna ez.