Tisztelt fórumozók!
Egy könyveléssel kapcsolatos alap kérdésem lenne kezdő vállalkozóként.
Az elszámolható költségek (pl. nyomtató vagy nyersanyag vásárlása) az adóalapból teljes egészében levonandók vagy csak az elszámolható költség áfája? Tehát az adóalapot csak az elszámolható költség adója csökkentené?
Mi a helyzet, ha egy vállalkozás szolgáltatást vásárol (pl. fordítás, weblapfejlesztés stb.) egy másik vállalkozástól? Hogyan történik a költségek elszámolása?
Elszámolható költségek
4 válasz
Milyen vállakozó társas v egyéni,kell majd könyvelő az majd megmondja.
-
+1
2020.04.08. Votisky András
Kedves FuckingFelföldikönyvelőiroda!
Köszönöm válaszát. A társas vállalkozás (kft) esetében kérdezem. Második kérdésem esetében is kft-re gondolok, mint szolgáltatást vásárló.
Kérdésemet szándékosan itt tettem fel, annak érdekében hogy első körben ne kelljen könyvelőhöz fordulnom, ameddig teoretikus a kérdés.
Esetleg ha Önnek vagy egyéb fórumozónak ötlete van a válasszal kapcsolatban kérem ossza meg velem.
Tisztelt kérdező!
Kft ha áfa mentesen kezdi meg a vállalkozását akkor minden költség ami a vállalkozás érdekében merül fel levonható a bevételből, a bevétel- költség lesz a társasági adó alap ami után 9% társasági adót kell fizetni.
Ha ez a cég áfás akkor a nettó költség vonható le a nettó bevételből és az után kell a 9% társasági adót fizetni.
Az áfa külön van bevétel áfa-költség áfa , a +fizetendő lesz a - átvihető a következő áfa időszakra.
De a Kft választhatja a kisvállalati adózást is az pedig jellemzően a bérköltség alapján számítódik és ott más
adózás van . Egy könyvelővel ezt részletesen át kell beszélni , hogy milyen bevétel és költség várható hány alkalmazott lesz és ezért melyik adózási forma lenne a legjobb választás.