Elektronikus számlázásra áttérés

Üdvözlet mindenkinek!
A kérdésem az lenne, hogy KATA-sként eddig papír alapú számlákat állítottam ki, de regisztráltam magam a szamlazz.hu rendszerében, bekötöttem a NAV-hoz is, így mostantól adhatok ki elektronikus számlákat is? A papíralapúval mi a helyzet ilyenkor? Olyat is adhatok ki továbbra is? A meglévő üres számlatömböknek mi legyen a sorsa (jó lenne teljesen áttérni az eletronikusra, de egyenlőre még van ügyfél aki ragaszkodik a klasszilushoz)? Vagy párhuzamosan nem lehet mind a kettőt használnom?
Segítségüket előre is köszönöm!

0 pont pont pont

3 válasz

Szia! Lehet persze használni párhuzamosan.
Ne dobd ki semmiképpen a régit, hiszen szigorú számadású nyomtatványok. Ha nem használod akkor is őrizd meg.

1 pont pont pont

Még két megjegyzés:
1. Az elektronikus számlák kiállítását be kell jelenteni a SZAMLAZO nevű nyomtatványon. A szükséges adatokat a szamlazz.hu közli a felhasználóval a weboldalán.
2. A 100.000 Ft feletti ÁFÁT tartalmazó számlák kiállítását pedig egyenként is le kell jelenteni az onlineszamla.gov.hu oldalon, amennyiben az elektronikus számlát kiállító cég rendszeréből ez nem történik meg automatikusan. De ez a papír alapú számlákra is igaz.
3. A papír alapú számlák megőrzése igen fontos, az elveszett tömb garnitúránként 500E Ft bírságot "ér", kéretik egészen komolyan venni...

0 pont pont pont

Kedves Attila! Bár használhatja még a kézi számlatömböt, én mindenképp azt javaslom, hogy térjen át kizárólagosan a számlázz.hu használatára. 2020. július 01-től minden vállalkozás számára, 2021. január 01-től a lakosság felé kibocsátott számlát jelenteni kell a NAV-nak. Jelentős adminisztrációs időt spórol magának a számlázó rendszer használatával.
Üdvözlettel Szilágyi Mária

2 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ