Főállású tag egyéni járulékának könyvelése

Egyszemélyes Kft főállású tagja átmenetileg nem vesz fel jövedelmet a társaságtól. A megfizetett egyéni járulék költségként elszámolható-e?

0 pont pont pont

9 válasz

kft, bt-ben minden bér és járulék költség elszámolható költségként.

1 pont pont pont

Köszönöm szépen!

0 pont pont pont

Lehet, hogy butaság, de ha nem vesz fel jövedelmet, akkor nincs egyéni járulék! 0-nak bárhány %-a 0.

0 pont pont pont

ha nem vesz fel jövedelmet akkor is meg kell fizetni legalább a minimálbér után a járulékot ez tagnál és egyéni vállalkozónál kötelező és igy a befizetett járulék is elszámolható költségként.

1 pont pont pont

Bocsi, de egyéni vállalkozónál nem értelmezünk olyan fogalmat, hogy "nem vesz fel jövedelmet".
A főállású vagy szünetel (akkor egészségügyi szolgáltatási árulékot fizet), vagy a minimálbér, illetve garantált minimálbér alapján kénytelen bért számfejteni magának. Ebben az esetben csak a bér, illetve a SZOCHO költség. Az egyéni járulékot levonom és átutalom a NAV-nak. Nem is érint költség számlát!
A mellékállású pedig buta lenne ilyen módon kivenni a nyereségét. Sokkal nagyobb az elvonás, mint a nyereségadó összege.

0 pont pont pont

Kétlem, hogy bármilyen könyvelésben, bármilyen vállalkozásban az egyéni járulék költség! Mivel az a magánszemélyre vonatkozik, igy az nem lehet a cég költsége!!

0 pont pont pont

Véleményem szerint, ha nem vesz jövedelmet, az egyéni járulékokat nincs miből levonni, így azt költségként nem is számolhatja el. A szociális hj. adó és a szakképzési hj. viszont költségként elszámolható, mert az a munkáltató terhe, akkor is ha vesz föl jövedelmet, akkor is ha nem.
Az egyéni járulékok és az SZJA a munkabérből, tagi jövedelemből, egyéni vállalkozó esetében a jövedelemkivétből kerülnek levonásra, a könyvelésben a bruttó összeget (bért,jövedelmet) könyveljük költségként. Ezeket még egyszer nem lehet költségként elszámolni.

0 pont pont pont

1.) Azt írtam, hogy e.v.-nél nem értelmezünk olyat, hogy nem vesz fel jövedelmet.
2.) Társasnál, ha nem vesz fel jövedelmez, csak SZOCHO-t fizet (a minimálbér, illetve garantált minimálbér után). Mivel nincs bér, igy csak a SZOCHO számolható el költségként.
3.) Szakképzésit csak azt fizet, akinek van munkáltatója, vagy önmaga áll saját Cégénél munkaviszonyban. Természetesen ez is költség, hiszen a cég fizeti munkavállalója után (ugyanógy mint a SZOCHO-t).
4.) Az egyéni járulékot EGYÁLTALÁN SEHOL SEM lehet költségként elszámolni, hiszen azt levonom és utalom. (Ugyanúgy, mint egy munkavállalónál, csak más alapra vetítve, de ez bonyi). Na, de közelítünk egymáshoz, csak még az utolsó mondatot kell kivegyed.

Közelítünk, közelítünk egymáshoz, de ne ködösíts. Az az ügyfélnek szoktátok csinálni, nem kollegának!

Nézz körül a jogszabályokban, de elég ha megnézed a számlatükrőt!!!!!!! Keresd meg, hogy hol van a levont egyéni járulék és hol van az utalt egyéni járulék.

0 pont pont pont

Az kimaradt, hogy a SZOCHO alapja a minimálbér, illetve a garantált minimálbér.

0 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ