Tisztelt könyvelők!
KATA-s egyéni vállalkozóként megbízással dolgozom egy cégnek, saját székhelyemről. A múlt hónap közepén jelezték, hogy előreláthatólag november - decemberben nem várható munka, így ha gondolom, szüneteljek. Ezt nov 1-i kezdő dátummal meg is tettem. Viszont ma hívtak, hogy bejött egy nagyobb megrendelés, és valószínűleg nov. 20-tól újra lesz munka. A szünetelést viszont ugye minimum 1 hónapig tartani kell. Számlázás viszont mindig visszamenőleg, a következő hónap elején van, azaz a novemberi munkára decemberben készül a számla. Kérdésem, ha elvállalom a megbízást, és ugyan dolgozom már novemberben, viszont csak decemberben lesz kiszámlázva, ebből lehet bármilyen probléma, rájöhet valahogy a NAV? Mire számíthatok ez esetben? Illetve a cégnek van bármiféle szolgáltatási kötelezettsége a NAV felé, hogy milyen alvállalkozók pontosan mettől - meddig dolgoznak nekik, vagy hasonló, amiből esetleg kiderülhet a dolog?
Válaszukat előre is köszönöm!
Egyéni vállalkozó szünetelés alatti munkavégzés?
1 válasz
Kedves Diána!
Ha az Ön által kiállított számlából kiderül, hogy az novemberi munka, akkor abból egy utólagos ellenőrzés esetén büntetés lehet, hiszen a szünetelés alatt Ön nem végezhet munkát.
Talán egyszerűbb lenne a megbízójával megbeszélni, hogy a novemberi munkát megbízási díjjal fizessék ki Önnek, mint magánszemélynek, akkor az az egyéni vállalkozását nem érinti.
Üdvözlettel: Filus Jánosné Eti
-
+1
2019.11.08. Votisky András