Őstermelő 1958 nyomtatvány

Üdvözletem!
Munkaviszony mellett őstermelői tevékenységet is folytatok. SZJA éves bevalláskor nemleges nyilatkozatot teszek, mivel bevételem nem éri el a 4 millió forintot. Úgy értesültem, hogy 2019-től negyedévente be kell adnom elektronikusan a 1958-as nyomtatványt még akkor is, ha az nullás. NAV-nál személyesen is érdeklődtem, ennek semmi értelme, várják a törvénymódosítást. Milyen büntetésre számíthatok, ha nem módosítanak?
Köszönöm a segítséget!

Tisztelt kérdező!
Az alábbi szakértői vélemény szerint Önnek nem kell év közben bevallást benyújtania amíg a bevétele nem haladja meg a 8 millió forintot.

"SZAKÉRTŐNK VÁLASZA:
Tisztelt Olvasónk!
A szociális hozzájárulási adóról szóló 2018. évi LII. törvény 22. §-a szakasz valóban kivételek megnevezés nélkül kimondja, hogy a mezőgazdasági őstermelő az adót negyedévente állapítja meg, és az Art. rendelkezései szerinti adattartalommal, a negyedévet követő hónap 12-éig elektronikus úton vallja be és fizeti meg.
A törvény 27. szakasza, azonban ezt úgy enyhíti, hogy a 7. § (2)-(3) bekezdés szerinti őstermelőnek az adót (adóelőleget) a személyi jövedelemadó, a személyi jövedelemadó-előleg megfizetésével egyidejűleg kell megállapítania és fizetnie és a tárgyévre vonatkozó SZJA bevallásban kell az előlegként megfizetett adót elszámolni, az adóbevallás benyújtásának határidejéig a különbözetet megfizetni, illetve a túlfizetésként mutatkozó különbözet összegéről rendelkezni.
A Szocho. törvény (2) és (3) bekezdése hatálya alá azok az őstermelők tartoznak, akik a Tbj. 30/A. § (2) bekezdése szerint kötelezettek járulék fizetésére, azaz kistermelőnek minősülnek, mert előző évi őstermelői tevékenységből származó bevételük nem érte el a 8 millió forintot.
Mindezek alapján a kistermelőnek minősülő biztosított őstermelőnek, aki nem vállalta magasabb alap után a járulékok megfizetését, illetve nem minősül kezdőnek a negyedéves bevallásában nem köteles számot adni a szociális hozzájárulási adóról, illetve a nem biztosított kistermelőnek nem kell negyedéves bevallást benyújtania.
A jogszabály értelmében kistermelőnek nem minősülő őstermelő viszont – függetlenül attól, hogy biztosított vagy sem – a szociális hozzájárulási adó bevallására kötelezett.
Üdvözlettel:
Széles Imre
tb-szaké"

• +1  Kristálytiszta,világos. Köszönöm!!
    2019.09.01. Sipekiné Elek Edit
  • +1
    2019.05.06. Szabó Tamás
  • +1  végre a nyomtatvánnyal is szinkronban lévő válasz
    2019.05.02. Klára
  • +1  Köszönöm a törvényekre hivatkozó gyors választ!
    2019.04.12. Erika

Tisztelt Szakértő.

Másodállású egyéni vállalkozó vagyok és az elmúlt napokban több felszólítást is kézbesített a posta a NAV-tól, miszerint nem tettem eleget a 1958-as-as nyomtatványon beadandó járulékbevallási kötelezettségemnek.
Mivel a munkáltatóm fizet utánam minden járulékot, nullás bevallást (egészen pontosan 5-öt visszamenőleg) kell beadnom. Az év további hónapjaira elegendő nyilatkozatot tenni a járulékfizetés tényéről, vagy a további 7 nullás bevallást is meg kell majd csinálni?

Előre is köszönöm a választ.

Tisztelt Kérdező!

Kötelező minden hónapban az 58-as bevallás beadása, még akkor is, ha ez 0 adattartalommal történik. Az 58-as bevallásról már nem lehet NY-es nyilatkozatot tenni.
Üdvözlettel: Filus Jánosné