KATA szolgáltatás (saját szoftver) értékesítése külföldre

Tehát van egy webáruházam.

Ilyenkor AAM járok el minden esetben (ez kerül a számlára), kivétel, ha cégként veszik meg?

Kedves Kérdező!
Fordítottan áfás számlát kell kiállítania, valamint bevallania és összesítő nyilatkozatot beküldenie a NAV-nak.
Üdvözlettel:
Mart László

De csak EU-n belül. EU-n kívülre AAM-et kell kiállítani, EU-n belülre pedig milyent? Alanyi adómentesség nincs az EU-ban vagy mi? Magánszemély fogja befizetni az ÁFÁ-t helyettem? A jogi személy még csak igen, mert ő ÁFA köteles, de magánszemély az nem, mivel nincs adószáma. Tehát akkor most mi van ezzel?

Alanyi Adómentességet választottam KATA sként. Alanyai Adómentesként is ez a helyzet?

Ez elektronikus szolgáltatásnak minősül, úgyhogy nem igazán értem ezt az egészet.

Idéznék a 17-ből:

Amennyiben azonban a szolgáltatást saját nevében megrendelő személy nem adóalany,
akkor a teljesítési hely főszabályként a szolgáltatást nyújtó adóalany gazdasági célú
letelepedésének országa lesz.
Kivételt képeznek ezen főszabály alól az Áfa tv. 38-49. §-ainak megfelelően például az
ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatások, amelyek az ingatlan fekvésének helye szerint
minősülnek teljesítettnek, vagy a személyszállítási szolgáltatások, amelyek a megtett
útvonalon minősülnek teljesítettnek.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A teljesítés helye itt van nálam, magánszemélyeknek adok el első sorban

Az alanyi adómentes adóalanyoknál e körben az alábbiakra kell figyelemmel lenni:
szolgáltatás teljesítési helye – a fent hivatkozott 37-49. §-ok megfelelő alkalmazásával –
minőségében

A teljesítés helye NEM esik külföldre. Csak akkor esne, ha cég venné tőlem.

KATA-s AAM vagyok. Tehát itt a teljesítés helye AAM-ként járok el. Jól értelmezem?

Tisztelt Gábor Miklós!

Véleményem szerint Önnek AM számlát kell kiállítania a 8 milliós értékhatárig (időarányosan figyelve). Még abban az esetben is, ha Ön EU-s cégnek számláz. A szolgáltatás teljesítés helye az Ön esetében az Ön székhelye. Ezért teljesen mindegy ki veszi igénybe ezt! Harmadik országba pedig úgy gondolom áfa körön kívüli tételként fog számlázni. (Export)

Tisztelettel
Felgyői Könyvelőiroda

Tehát marad a MOSS scheme. Nem járhatok el AAM-ként az EU-n belül e-miatt:

7. -8. oldal

"a) Amennyiben az alanyi adómentes adóalany úgy nyújt szolgáltatást, hogy az általa nyújtott szolgáltatás teljesítési helye – a fent hivatkozott 37-49. §-ok megfelelı alkalmazásával – külföldre esik, akkor az alanyi adómentes adóalany nem járhat el alanyi adómentes minőségében"

8. oldal "a" bekezdés 37-49 § alapján:

ÁFA törvény különös szabály: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A0700127.TV

45/A. § * (1) A következő, nem adóalany részére nyújtott szolgáltatások esetében a teljesítés helye az a hely, ahol ezzel összefüggésben a szolgáltatást igénybevevő nem adóalany letelepedett, letelepedés hiányában pedig, ahol lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye van:

a) telekommunikációs szolgáltatások;

b) rádiós és audiovizuális médiaszolgáltatások;

c) elektronikus úton nyújtott szolgáltatások.

(2) E § alkalmazásában elektronikus úton nyújtott szolgáltatás különösen:

a) elektronikus tárhely rendelkezésre bocsátása, honlap tárolása és üzemeltetése, valamint számítástechnikai eszköz és program távkarbantartása,

b) szoftver rendelkezésre bocsátása és frissítése,

c) kép, szöveg és egyéb információ rendelkezésre bocsátása, valamint adatbázis elérhetővé tétele,

d) zene, film és játék - ideértve a szerencsejátékot is - rendelkezésre bocsátása, valamint politikai, kulturális, művészeti, tudományos, sport- és szórakoztatási célú médiaszolgáltatás, illetőleg ilyen célú események közvetítése, sugárzása,

e) távoktatás,

feltéve, hogy a szolgáltatás nyújtása és igénybevétele globális információs hálózaton keresztül történik. A szolgáltatás nyújtója és igénybevevője közötti, ilyen hálózaton keresztüli kapcsolat felvétele és tartása - ideértve az ajánlat tételét és elfogadását is - azonban önmagában még nem elektronikus úton nyújtott szolgáltatás.