Számlaadási kötelezettség

Pár napja lettem KATÁS egyéni vállalkozó (ruhajavító). Két példányos számlatömböt vettem, mert majd novemberben online fogom feltölteni a számlákat a NAV felé. Az a kérdésem, hogy minden egyes vásárlónál kell-e számlát adnom? Vannak, akik azt mondják, hogy nem kérnek számlát, azoknak eddig nem írtam, de bizonytalan vagyok amiatt, hogy talán mégis kellene mindenkinek írni. Elvileg pénztárgépköteles lennék, de a könyvelőm azt mondta, hogy nem szükséges pénztárgépet vennem, mert ha mindenkinek számlát írok, akkor minden rendben van. Szóval erősítsenek meg kérem, hogy mindenkinek kell írjak számlát, vagy csak annak, aki szeretne kapni? Köszönöm válaszukat!

Kedves Magdolna!

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (továbbiakban: Áfa tv.) rendelkezései alapján az adóalanynak az értékesítésről főszabályként számlát kell kiállítani. A készpénzes értékesítési forgalomban azonban, amennyiben a termék beszerzője, szolgáltatás igénybe vevője nem adóalany , és az ellenérték adót is tartalmazó összegét legkésőbb a teljesítésig készpénzzel, készpénz-helyettesítő fizetési
eszközzel vagy pénzhelyettesítő eszközzel maradéktalanul megtéríti, és számla kibocsátását az adóalanytól nem kéri, akkor az értékesítő adóalany mentesül a számla kibocsátási kötelezettség alól. Ilyen esetben, amikor az értékesítő adóalany a teljesítéssel egyidejűleg történő készpénzzel, készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel vagy pénzhelyettesítő eszközzel történő fizetés esetén számla kibocsátására nem kötelezett, az értékesítő adóalanyt nyugtaadási kötelezettség terheli.
A magánszemélyek nem adóalanyok, és ha nem kérnek számlát akkor Ön köteles a szolgáltatásáról nyugtát kiállitani. Amennyiben péntárgépköteles tevékenységet végez, akkor csak pénztárgépes nyugtát adhat. Amennyiben sem számlát, sem nyugtát nem ad adócsalást követ el. Feltétlenül egyeztessen a könyvelőjével!

Kedves Magdolna

Igen, amennyiben pénztárgép köteles tevékenységet végez, akkor mentesül a pénztárgép alól, ha mindenkinek, kivétel nélkül számlát állít ki, nyugta adására nincs lehetőség, és ezeket a számlákat a könyvelőnek havonta le kell jelenteni a NAV felé. Egyet értek a könyvelővel ebben.
A kérdésem inkább az lenne hogy a ruha javítás mint tevékenység miért pénztárgép köteles, üzletben végzi?

A válaszokat köszönöm szépen, ezek szerint határozottabbnak kell lennem, és mindenkinek írok számlát, nem akarok adót csalni.
Kedves Ádám Ildikó! A könyvelőm azt mondta, hogy a ruhajavítás az pénztárgép köteles tevékenység. Igen üzletben végzem, rendesen cégtáblával stb. Pár napja kezdtem.