Távmunka költségtérítés

Otthonról dolgozom, amihez a munkáltatómat minden évben tájékoztatnom kell, hogy a minimálbér emelkedett, így a távmunka díja is emelkedett. Mindig elmondja, hogy távmunka már nincs, megszűnt és ő csak jóindulatból adja ezt a juttatást, és neki ezután keményen adóznia kell. Nem számolok el költséget felé, így adó- és járulékmentes az ő részére, ha jól vagyok informálva.
Kérdezném, hogy mi a jelenlegi állapota ennek a távmunkának? Valóban megszűnt és tényleg keményen adózik a főnököm ezután a juttatás után?

0 pont pont pont

1 válasz


Kicsit zavaros a kérdés. Nekem. :) "nem számolok el ktsget..:" majd "jóindulatból ad juttatást.... " majd "adó és járulékmentes az Ő részére... " Micsoda?

A távmunkavégzés és annak költségtérítésére vonatkozó hivatkozások:
Munka Törvénykönyve (2012. évi I. törvény) A távmunkavégzés szabályait a 196–197. § tartalmazza.
Személyi jövedelemadóról szóló törvény (1995. évi CXVII. törvény) : A távmunkával kapcsolatos adómentes költségtérítésre vonatkozó rendelkezéseket az 1. számú melléklet 7.39. pontja tartalmazza.

Röviden: Alkalmazottként a távmunka támogatás:
A munkaadók téríthetnek rezsiköltséget (pl. internet, áram, fűtés), adómentesen téríthet távmunka esetén havonta max. 20 000 Ft-ot a dolgozónak (feltételekkel).
Eszközök biztosítása : Ha a munkáltató biztosítja a munkavégzéshez szükséges eszközöket (pl. laptop, telefon), akkor azok elszámolhatók a cég költségei között.
Ha kevés ez az összeg, akkor számlákkal lehet igazolni a többletfogyasztást.
A távmunkavégzéshez kapcsolódó adómentes juttatás igazolásához szükségesek:
1. Munkaszerződés vagy módosítása
A munkaszerződésben szerepelnie kell, hogy a munkavállaló távmunkában dolgozik .
A távmunkavégzés pontos helyét is meg kell határozni (pl. otthoni munkavégzés címe).
2. Távmunkavégzési szabályzat vagy megállapodás
A munkáltató készíthet egy belső szabályzatot a távmunkáról.
Egyéni megállapodás is elegendő, - ami lehet maga a munkaszerződés, vagy ha átmeneti, akkor csak egy külön megállapodás - amely tartalmazza:
a munkavégzés helyét,
a munkavállaló költségeit,
a munkáltató által biztosított juttatásokat.
ktsg elszámolás dokumentációja - ha túllépik a 20efT-ot
munkaidőnyilvántartás, opcionális, de érdemes.

Ha adózik a home office utáni ktsg kifizetéséért Ön után a munkáltató, akkor valamelyik kellék nyilván hiányzik nála és a munkaadó könyvelője nem engedi, adómentesen elszámolni.

Ha nem alkalmazott, akkor a fentiek nem Önre vonatkoznak :)

0 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ