Jó napot!
Szeretném kérdezni, hogy adott volt 2023-ban egy OTP egészségpénztári számla, mely megszüntetésére ebben az évben került sor. Év végén nyitásra került egy Prémium. Az OTP-nél keletkezett visszaigényelhető összeg. Hogy tudom megkapni azt a pénzt, ha már az OTP-s megszűnt? Az adóbevallásban hibásnak hozta, amikor az OTP helyett a Prémium adatait írtam be. Mit lehet tenni, hogy valahogy a pénzt az új egészségpénztári számlára vagy a saját számlámra megkapjam?
Köszönöm a segítséget.
Egészségpénztár
1 válasz
Jó napot!
Ha az OTP egészségpénztári számlája megszűnt, de azon még keletkezett visszaigényelhető összeg, akkor a következő lépéseket teheti:
Az adóbevallás helyesbítése: Amennyiben az adóbevallásban hibás adatokat adott meg (például a Prémium egészségpénztári adatokat írta be az OTP helyett), úgy a bevallást helyesbítenie kell. Javítson ki minden olyan adatot, amely az OTP egészségpénztárhoz tartozik, hogy a visszaigényelhető összeghez hozzájuthasson. Mivel az összeg az OTP-s számlán keletkezett, az ottani adatokkal kell dolgoznia az adóbevallásban.
Kapcsolatfelvétel az OTP Egészségpénztárral: Érdemes felvennie a kapcsolatot az OTP Egészségpénztárral, hogy tájékoztassák, hogyan tudja a visszaigényelhető összeget rendezni. Mivel az OTP-s számla már megszűnt, elképzelhető, hogy az összeg átutalását kérheti egy másik számlára (akár a Prémium egészségpénztárra, akár saját bankszámlára).
Prémium Egészségpénztárral való egyeztetés: Esetleg a Prémium Egészségpénztárat is megkeresheti, hogy van-e lehetőség arra, hogy a visszaigényelhető összeget átvállalják vagy átutalják az új számlájára.
Fontos, hogy a helyes adatokat tüntesse fel az adóbevallásban, és szükség esetén vegye igénybe az OTP és a Prémium pénztár ügyfélszolgálatát, hogy rendezni tudják a helyzetet.