Adókedvezmény fogyatékos hozzátartozó

Tisztelt könyvelők!
Egy kissé kacifántos kérdéssel fordulnék Önökhöz!
Felmerült bennem egy talán buta kérdés.
Édesanyám a testvérét ápolja, mert ő értelmi fogyatékos, sajnos oxigénhiánnyal született. Így édesanyám nem dolgozik, mert állandó felügyeletet igényel testvére ellátása. Az ápolási díj nem fedezi kiadásaikat. Én azonban dolgozom, és az állandó lakcímem édesanyámék lakcíme. Felmerült bennem az a kérdés, hogy esetleg én a nagynéném, mint a beteg hozzátartozójaként igénybe vehetném-e a családi adókedvezményt, hogy enyhíteni tudjam a költségeiket?

Előre is köszönöm válaszokat!

Tisztelt Érdeklődő!

Súlyosan fogyatékos magánszemélynek azt kell tekinteni, aki az összevont adóalap adóját csökkentő kedvezmény igénybevétele szempontjából súlyos fogyatékosságnak minősülő betegségekről szóló 335/2009. XII.29. kormányrendeletben említett betegségben szenved, továbbá, aki rokkantsági járadékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül.

Kedvezmény jogosultsági hónaponként a minimálbér 1/3-a 77.300 Ft/hónap a személyi jövedelemadó kedvezmény 2023-ban, de ez annak jár, aki súlyosan fogyatékos és nem a rokonoknak.
A jogosultsági hónap fogalma: Jogosultsági hónaként azok a hónapok vehetők figyelembe, amelyekben a fogyatékos állapot az erről szóló IGAZOLÁS, határozat alapján legalább egy napig fennáll.

335/2009. XII.29.Kormányrendelet az összevont adóalap adóját csökkentő kedvezmény igénybevétele szempontjából súlyos fogyatékosságnak minősülő betegségekről, 49/2009.EüM rendelet alapján a BNO kódba sorolás határozza meg.

Milyen betegségekre jár adókedvezmény, azt a BNO kódba besorolás határozza meg.

Ha a betegség az 1-4. kategóriábavan (hallás, viselkedés, látás,mozgás problémák ) akkor a betegség súlyosságától is függ, hogy jár-e a súlyos fogyatékosság adókedvezménye)

az alábbi linken felsorolják a BNO kódokhoz tartozó betegségeket.

Jogszabályi háttér:
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 29/E. §, 35. §
Az összevont adóalap adóját csökkentő kedvezmény igénybevétele szempontjából súlyos fogyatékosságnak minősülő betegségekről szóló 335/2009. (XII. 29.) Korm. rendelet
A súlyos fogyatékosság minősítéséről és igazolásáról szóló 49/2009. (XII. 29.) EüM rendelet