EV székhelye vs. tevékenység végzésének helye

Kedves Szakértők, Tapasztalt Vállalkozók!

A kérdésem az, hogy amennyiben átalányadózást választó egyéni vállalkozóként nem a székhelyemen végzem a tevékenységem, sértek-e ezzel bármilyen törvényt, jogszabályt? Van saját házam, ahol nem élek, mert albérletben lakom, a saját házamtól X km-re. Ha székhelyként a házamat jelölöm meg, de a tevékenységem nem ott végzem (egyébként szellemi tevékenység és adsense bevétel, + webshop, amelyen keresztül a saját kézzel készített termékeim akarom értékesíteni, tehát semmi telephely/telepengedély köteles tevékenység) jelent-e bármiféle kockázatot (ha az albérletet, ahol a tevékenységem ténylegesen végzem, nem jelentem be telephelynek)? A hivatalos leveleket át tudják venni a címemen. Nem trükközni akarok, még az iparűzési adó is ugyanannyi mindkét településen, csak szimplán nem akarok a tulajtól szívességet kérni.

Válaszaikat előre is köszönöm!

Szoktam mondani, amíg nincs baj, addig nincs baj :) Igazából, ha az én véleményemtől függne, ott dolgozik, ahol akar. DE! a NAV és az önkormányzatok igen kíváncsiak, így törvényileg szabályozzák, hogy a tényt kell/ene bejelenteni. Amíg nincs adótartozása, amíg nem füvet árul, szóval amíg nincs összeütközése a hatóságokkal, addig nincs baj. De ha bármiért képbe kerül, akkor ez súlyosbító körülmény lesz, hiszen nem tartotta be a jogszabályokat. Ön dönt :) Iszik vagy vezet :)

Köszönöm a választ! Tehát egyebként, ha valaki albérletben lakik és esetleg a tulajdonos nem járul hozzá a székhelybejelentéshez, akkor gyakorlatilag lehetetlen egyéni vállalkozóként bármilyen tevékenységet folytatni.

Üdvözlöm!

konyvelok.hu oldalra azért küldte be a kérdését, mert konkrétumokat akar hallani:

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (a továbbiakban: Art.) 246. § (1) bekezdés a)
pontja alapján az állami adó- és vámhatóság az adószámot törli, ha az adózó székhelyén végzett
helyszíni eljárás alapján hitelt érdemlően tudomást szerez arról, hogy az adózó a székhelyén nem
található.

"Adózót a székhelyén cégtábla, névtábla sehol nem jelöli, adózó a székhelyén nem található.
Felhívom figyelmét a Cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és végelszámolásról szóló
2006.évi V. törvény 7. § (1) bekezdésében foglaltakra, mely szerint a cégnek a székhelyét
cégtáblával kell jelölnie."

"Elektronikus úton (e-Papír) a törvényes állapot helyreállítását hitelt érdemlő bizonyítékok csatolásával (pl. fénykép a székhelyen kihelyezett cégtábláról úgy, hogy beazonosítható legyen a székhelycím - utca, név, házszám is látszódjon),

Ellenkezőesetben az adószám törlését rendelem el."