Bankkártyás fizetés

Egy vevő bankkártyával fizetett, beütöttem a terminálba és a pénztárgépbe, de utána szólt, hogy kellene neki számla. Akkor stornózhatom, amit a pénztárgépbe beütöttem?

0 pont pont pont

2 válasz

A pénztárgép kézi könyvét kell tanulmányozni, a hogyanról. Egyébként igen. A legtöbb helyen kiírják, hogy "számla igényét kérjük jelezzék előre". mert nem szeretnek stronózni, nem is tudják hogy kell, mert lusták elolvasni a kézi könyvet és megteremteni a követhető/átlátható/ellenőrizhető adminisztrációt az ilyen helyzetek megoldására.

0 pont pont pont

Kedves Ibolya.
Én nem vagyok pénztáros, de szeretném megvédeni a pénztárosokat.
Velem is megesett, hogy a pénztárgépbe beütött tranzakció után szóltam a számlaigényemről, kicsit több munkával járt, de a pénztáros a tranzakció sztornója nélkül megoldotta a számlát:
a tranzakciót nem sztornózta, fogta a számlatömböt kiállította a számlát, amelyre ráírta a „kifizetve bankkártyával” szöveget és hozzá tűzte az előzetesen kiadott NYUGTA-t.
Kicsit bonyolultabb az „utólagos számla” kiállítása, ha a pénztárgép „számlázás” rendszerén keresztül kell kiállítani a számlát, de szerintem ez is megoldható, ha megtalálható a „napi eladások között a NYUGTA” kiadás ideje, ez alapján beazonosítható az eladás és a „bankkártya” fizetési mód. A pénztári tranzakciót ekkor sem kell sztornózni.
A legtöbb pénztárgéppel utólag is készíthető gépi számla (ha van számlázás menü). Az elkészített számlából nyomtassunk 2 példányt (1 a vevő példánya) a másodikhoz (másolathoz) hozzá tűzzük a NYUGTA-t.
Arra vigyázni kell, hogy erről a könyvelés is kapjon tájékoztatást nehogy „dupla értékesítési tétel” keletkezzen a bevételekben.

0 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ