Egyéni vállalkozó tárgyi eszköz beszerzése részletre

Segítséget szeretnék kérni, hogy ha egy egyéni vállalkozó, aki havi áfabevalló és tételes költségelszámolást alkalmaz, ha 11.hóban vásárolt egy nyomtatót részletfizetéssel:
Áfa: 11. hóba visszaigényelhető?
Költségként hogyan számolható el?

0 pont pont pont

1 válasz

Üdvözlöm,

Az eszköz beszerzése 11. hónapban történik, tehát, ha az EV áfa alany, akkor a 11. hónap után levonásba helyezheti a számla ÁFA tartalmát.
Költségként kétféle módon számolható el
a.) ha az eszköz értéke a 100 ezer Ft-ot nem haladja meg, akkor kisértékű eszközként kezelhető és azonnal leírható, azaz az értékcsökkenés, mint költség egyből megjelenik a teljes beszerzési értéken
b.) dönthet úgyis, függetlenül attól, hogy 100 ezer Ft alatti vagy feletti, hogy két egymást követő évben írja le, mint számítástechnikai eszközt. Ha így dönt, akkor az értékcsökkenés
- ebben az évben időarányos (november xx - dec 31)
- következő évben teljes
- azt követő évben időarányos (jan 1 - november xx)
Mindenesetre, ha 100 ezer Ft alatti javaslom az azonnali leírást.

A részletfizetés csak pénzügyi "manőver". Ön a készüléket megvette novemberben, tehát eszközbeszerzés, ÁFA levonás és költségelszámolás (ha 100 ezer Ft alatti) azonnal megtörténhet. Könyvelés tekintetében a számla kiegyenlítése nem utalással történik, hanem hitelből, tehát a szállító kiegyenlítésre kerül egy rövid lejáratú kötelezettséggel szemben (hitelszámla) és havonta a könyvelője ezzel szemben könyveli le a törlesztéseket. Ez nem érint se költséget, se mást, csak a bankszámlát, vagy a pénztárt, attól függően, hogy milyen módon törleszti.

2 pont pont pont

Az Ön válasza

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ