Tankönyvszerző szerzői díját milyen adó terheli a szerző részéről?

Munkavégzés nem történt. A szerzői díj mértéke meghaladja a 100.000 Ft- ot az eladott darabok után.
A szerző csak az szja-t akarja befizetni. Még milyen terhet kell befizetni a kifizetőnek, hogy a NAV ne találjon hibát.

Tisztelt Kérdező!

Az szja és járulék fizetési kötelezettség alakulása alapvetően a megkötött szerződések tartalmától függ. Itt arra kell figyelemmel lenni, hogy tisztán vagyoni jog átadásra kerül sor vagy a felek vegyes tartalmú, vagyoni jog átadással és munkavégzéssel is járó szerződést kötöttek.

Az ön által leírtak alapján a kiadó a megszerzett jogért az eladott példányok után, azok árából kalkulált jogdíjat fizet. Ebből a bevételből a magánszemély Szja trv. 28 §. (7) a) szerinti egyéb jövedelme a magánszemélyt terhelő, igazolt kiadásokat meghaladó rész. (tehát névre szóló számlák alapján költségelszámolásra van lehetősége).

Az ilyen jövedelem a Tbj. 21.§.d. pontja szerint nem képez járulékalapot, a 2011. évAi CLVI tv 455.§ (4) f. pontja értelmében nem von maga után szociális hozzájárulási adó fizetési kötelezettséget, viszont a 1998. évi LXVI tv 3.§ (1) bek. a. pontja alapján a jövedelemadón felü 27%-os egészségügyi hozzájárulás fizetési kötelezettség terheli. Az egészségügyi hozzájárulás a magánszemélyt terheli a bevételből megállapított jövedelme alapján, melyet az éves szja bevallása alkalmával vall be és köteles megfizetni.

Kis esélyét látom, hogy ennek terhét át tudja telepíteni a kiadóra.

Nagyon köszönöm a segítséget.
Már csak egy kérdésem lenne?
A kifizetett szerző díjat a15% SZJA levonásával a 1608-on be kell-e jelentenem.

Önnek nem, azt megteszi a kifizető (a könyvkiadó) a jogdíj fizetést követő hónap 12-ig. Önnek az éves szja bevallásában kell szerepeltetni a jogdíj összegét.