Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

Rövid elemzés arról, hogy az új ügyfelek megszerzésében mennyire hasznos a saját weboldal a könyvelő szakemberek számára.

A tartalom a király – állítják az online marketing szakértői, és ezzel abszolút egyet lehet érteni. Ez azt jelenti, hogy aki valamilyen értelmes tartalmat tud kínálni az online világban, annak lesznek olvasói és nézői, bárhová is „rejti el” a szövegeit és egyéb digitális megnyilvánulásait. Különösen jó hír ez a könyvelők számára, akik az átlagosnál biztosan sokkal többet olvasnak és írnak, keresnek infót és segítenek egymásnak és másoknak az interneten. Tehát számukra a tartalom „készítésével” megnyílik a lehetőség, hogy ne csak fizetett látogatókra tegyenek szert, hanem olyanokra is, akik maguktól jönnek.

Hol lakik az online tartalom? Legfőképp mindenhol, pl. weboldalon, Könyvelők.hu-n, Facebookon. Azért érdekes mégis ezek közül a weboldal, mert ez az a hely, ahol a tartalom tálalására a legtöbb ráhatásunk van. Úgy jelentetünk meg rajta dolgokat, ahogy akarunk, és ebbe senki sem szól majd bele. Ugyanakkor a saját honlappal van a legtöbb munka is.

De mire jó egy honlap?

A könyvelő arra használhatja leginkább a honlapot, hogy a potenciális ügyfelei megtalálják és ha már megvan, akkor néhány másodperc alatt kialakíthassanak magukban egy első benyomást. (Ez a Google által kitalált Zero moment of truth-elmélet, amiről minden vállalkozónak tudnia kell.)

Ha pedig az első benyomás meggyőzte az ügyfelet, hogy maradjon, akkor a honlap bővebb bemutatkozási lehetőséget és esetleg kapcsolatfelvételi infót nyújthat. Ezek a legfontosabbak! Természetesen lehet még fokozni az élvezetet ilyen-olyan szolgáltatással, kalkulátorral, űrlappal, hírlevéllel, de érdemes az alapoknál kezdeni.

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

De a Facebookot azért többen nézik, ugye?

Hát igen, a Facebook mindent visz, ingyen van (még), sokan nézik, de viszonylag kevés kontrollja van a használónak. Például, ha a versenytársak szét szeretnének trollkodni egy hónapok alatt, sok munkával felépített Facebook oldalt vagy profilt, akkor az valószínűleg könnyen és gyorsan megy majd nekik. De persze ettől még hasznos, sőt kihagyhatatlan eszköze a vállalkozásnak. Csak fontos, hogy ne feltétlen gondoljunk úgy rá, mint a világ legmodernebb kommunikációs eszközére, mert… mert nem az, és mindig lesz újabb és jobb felület.

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

Ingyenes „egyedi” weboldalak

Pillanatok alatt összekattintható, ingyenes weboldalak állnak a vállalkozók rendelkezésére, hogy felépítsék saját tartalmukat, bemutatkozásukat. Ez nagyon klassz lehetőség, de csak az éljen vele, aki nem engedheti meg magának a saját weboldalt. Ugyanis az ingyenes weboldalak többnyire a szó rossz értelmében vett olcsó szolgáltatás képét vetítik előre. Ha ilyen kompromisszumos reklámfelületet használ egy vállalkozás, akkor könnyen a visszájára fordulhat a reklám és szándékával ellentétben rosszabb skatulyába kerül, mint amiben a honlap meglátogatása előtt leledzett.

Egyedi weboldal, a tuti

Egy jó egyedi weboldal még ma is a legjobb online marketing eszköz, adu ász, mindenek alapja, kincsesbánya. Mindennek azonban ára van, ugyanis el kell készíttetni és fenn kell tartani vagy tartatni, ami sok munkába és/vagy pénzbe kerül. Fontos, hogy ha van saját weboldalunk, akkor azt szakszerűen használjuk, és természetesen van élet saját weboldal nélkül is.

Frissítés gyakorisága

Ha valakinek van saját honlapja, akkor azt frissítenie kell, különben döglött benyomást kelt. De gondolom ez nem újdonság, hiszen egy elhagyatott Facebook oldal, ahol utoljára tavaly kívántak nekünk boldog névnapot, szintén többet árt, mint használ.

Szóval, ha nem frissítjük rendszeresen a honlapot új tartalmakkal, aktuális információkkal, az olyan, mintha az irodánk ajtaján lenne egy jókora pókháló. Ergo a régészeken (értd Indiana Jones-okon) kívül mindenki rövid úton távozni fog.

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

Legyél elöl a Google kereséskor

A Google kereséskor legalább a főbb kulcsszavak esetén az első oldalon kéne megjelennie a könyvelő szakembernek. Mik a főbb kulcsszavak? Településnév/városrész + könyvelő, esetleg egy spéci szolgáltatás, bevezetett márkanév stb.

A saját honlapon lehetőségünk van annyi kulcsszót elhelyezni, amennyit csak türelmünk enged. Ilyenkor kezd el az ember kiválasztott témákról írni, új cikkeket, blogbejegyzéseket gyártani, kb. azzal a módszerrel, ahogy én most ezt az írást létrehozom. (Ha most ezt olvasod, akkor sikerrel jártam, ipi-apacs, hiszen megtaláltál.)

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

Mennyibe kerül egy saját weboldal?

Egy saját weboldal nem feltétlenül drága, de azért költeni kell rá. Kell hozzá egy lehetőleg nem ingyenes tárhely, kb. évi párezer forintért, de ez a legkevesebb. Szükségünk lesz egy weblapkészítőre, aki a kezünk alá dolgozva néhány napi vagy heti munkával elkészíti a weboldalt és megjelenteti az interneten. A webfejlesztő hazánkban sajnos az igen ritka állatfajok közé tartozik, ugyanis nagyon okos, beszél nyelveket, fiatal és lehetőség szerint külföldre távozik, ezért ha a közelébe férkőzünk, akkor meg kell becsülni a munkáját. És még egy jótanács: a webfejlesztő nem szövegíró, ezért nagyon-nagyon ajánlott nem rábízni a szöveges, képes, videós tartalom elkészítését. Ez utóbbi ugyanis a megrendelő dolga.

A weboldal költségei között meg kell említenünk a fenntartás költségeit, amely legfőképp saját munkánkból áll majd. De természetesen ennek is van forintban kifejezhető ára, és itt szeretnék utalni az online marketingről szóló sorozatunk előző részére, amely A könyvelői ügyfél ára: mennyibe kerül a vadászat? címmel jelent meg és alaposan körbejárja az óradíj kérdését.

Mekkora nézettséget lehet elérni?

Egy saját, átlagos könyvelői weboldal naponta néhány tucat látogatóra számíthat, hacsak nem dolgoznak keményen a nézettség növelésén. Ezek az emberek (és robotok, mert azok is beleszámíthatnak a látogatók közé) ráadásul nem is feltétlen maradnak néhány másodpercnél tovább.

A nézettség akkor kezd el nőni, amikor a könyvelő egyszerre több marketingeszközt kezd el használni. Van weboldala, aminek a címét beírja a Könyvelők.hu profiljába, így az ott kikötő érdeklődők utána tudnak nézni. Néha ír érdekes dolgokról, és azokat feltölti a weboldalára, majd kiposztolja a Facebookra, és máris jönnek a látogatók. Aztán akár online fizetős kampányokat is indíthat, további érdeklődőket toborozva. Határ a csillagos ég.

Jönnek-e majd ajánlatkérések?

A saját weboldalon keresztül is érkezhetnek ajánlatkérések, de hát az igazat megvallva, nem hiszem, hogy ez lesz a meghatározó ajánlatkérés-forrás. Az ajánlatkérésekre minden ügyfélkörrel rendelkező vállalkozónak szüksége van, erre vannak célszerszámok, mint amilyen a Könyvelők.hu.  A honlap viszont abban a pillanatban kap főszerepet, amikor az ügyfél már ott van, kezében az ajánlat, és tudni akarja, pontosan kitől is kapta. Utána akar nézni a szakembernek, a múltjának, a referenciáinak.

Mit nyújt a weboldalam a már meglévő ügyfeleimnek?

A meglévő ügyfélkörnek is sokat nyújthat egy saját honlap. Például ki lehet írni rá hasznos információkat és erre lehet később hivatkozni. Például a megváltozott ÁSZF-et, vagy a jövőben megváltozó tarifákat. Fel lehet rá tölteni dolgokat, amelyeket aztán később nem kell egyesével e-mailhez csatoltan küldözgetni, elegendő a linket áttolni. Havi hírlevelet lehet vele küldeni, amely később is elérhető marad és rendesen le lehet róla iratkozni, ha már nem kell. Tehát összességében hasznos lehet, hiszen mindenki arra számít, hogy a vállalkozónak van saját honlapja, ahol a legfontosabb adatai elérhetők.

Tehát mit hoz a könyvelő konyhájára a saját honlap?

Az könyvelő szakembernek tehát a saját honlap VIP-belépőt kínál az információs társadalomba. Nem mondhat le a többi online megjelenési lehetőségről, hanem azokkal kiegészítve hirdetheti saját létét. Ha pedig megtalálták az ügyfelei, akkor segíthet meggyőzni őket arról, hogy jó partner lesz könyvelőként az üzleti életben. Tisztelet a bevételnek!

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

 

Dr. Bálint AndrásA cikk írója dr. Bálint András közgazdász, sorozatvállalkozó, a Könyvelők.hu társalapítója.
Szakterülete az üzleti modellezés és az online marketing. András jelenleg is tanácsadóként segíti a könyvelői portál működését és rendszeres szerzője a könyvelői blognak.

 

 

 

Jön – jön – jön:

Így ír blogot a könyvelő – és mennyit keres vele?

A legjobb könyvelői blogok 2017-ben

Könyvelők: így lehet saját Google hirdetésetek

Mire (nem) jó a Facebook és LinkedIn a könyvelőnek?

 

Kapcsolódó cikkünk: 

Könyvelői marketing: hogyan hirdesd a vállalkozásod?

A könyvelői ügyfél ára: mennyibe kerül a vadászat?

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ