Így ír blogot a könyvelő – és mennyit keres vele?

Bemutatjuk, milyen lehetőségei vannak egy könyvelőirodának a blogírásra és milyen előnyökre tehet szert egy jól sikerült webnaplóval.

Miről szól ez az írás? Arról, hogy a könyvelő saját online marketing-tevékenységébe hogyan illeszkedik egy saját blog. És arról is, hogy mire jó, mit lehet vele elérni, hogyan lehet pénzt keresni. Viszont nem szól arról, hogy mik a blogírás mesterfogásai, hiszen ezek egyrészt mindenhol megtalálhatók az interneten, másrészt úgyse fogják sokan alkalmazni őket. És olyan bullshit tanácsokat sem fogok megosztani, hogy mindenki írjon marketingcélból, mellékesen egy-két könyvet és ezzel váljon gyorsan világraszóló véleményvezérré.

A blog (eredetileg: weblog, azaz internetes napló) lényege az egyediség, a sajátos hangnem, mint egy személyes naplóé – hát kb. stílusában is ennyire szabad a pálya.

Miért írjunk blogot?

Egy könyvelőnek azért érdemes blogot írnia, hogy a potenciális új ügyfelei észrevegyék. Valamivel szerepelnie kell az online világban, láthatóvá kell válnia. Valamilyen tartalmat meg kell osztania a Facebookon, valamit ki kell küldenie hírlevélben, valamilyen új tartalmat fel kell töltenie a honlapjára, ha meg akarja piszkálni a Google bajuszát. És mivel a vállalkozásának nem lesz annyi híre, hogy ezt megtegye, ezért érdemes blogírásba fognia.

Információátadás – meddig figyelnek ránk?

Ha az embernek van egy érdekes gondolata, azt érdemes megosztani. Ha híre van, azt is. De nem érdemes ezeket csak úgy elpuffogtatni egy FB-bejegyzésben, mert ott gyorsan elnyeli őket a hírfolyam, hanem érdemes nagyobb feneket keríteni nekik és nagyobb célcsoportot megcélozni velük. A gondolatokat és híreket be lehet szépen csomagolni egy blogposztba, ami eljuttatja őket a címzetthez. Az olvasók így elérik az „üzenetet” a megosztásokban, egy Google-kereséssel, visszatérő olvasóként vagy a könyvelő honlapjáról átkattintva – mégpedig lényegesen többen.

Így ír blogot a könyvelő - és mennyit keres vele?

A tartalom a király, akit még a Google is tisztel

Minden saját honlappal rendelkező vállalkozás arra vágyik, hogy a saját kulcsszavát beírva a keresőbe ő legyen az első a találatok között. Gondolom, hogy aki magára ismert a fenti mondatban, az már rengeteg ajánlatot is kapott e-mailben és telefonon olyan SEO-specialista cégektől, akik elvállalják a teljes keresőoptimalizálást és megígérik, hogy ettől kezdve első oldalon hozza majd a honlapunkat a Google. Na, erről csak annyit, hogy az első oldalon csak 10 hely van, úgyhogy, ha ez az ajánlat igaz lenne, akkor minden könyvelő tülekedne a lehetőségért. Amúgy is, a „könyvelő” kulcsszóból 10-ből két helyet már elvitt Ban Affleck filmje.

De a lényeg, hogy ebből annyi igaz, hogy a Google szereti az új tartalmakat, így a blogot is.

Így ír blogot a könyvelő - és mennyit keres vele?

Miért szereti a blogot a Google?

A kereső úgy működik, hogy megpróbálja kitalálni, vajon mire kíváncsi a kulcsszó beírója. Nyilván az a legvalószínűbb, hogy arra kíváncsi, amire mindenki más: tehát előre sorolja azokat a találatokat, amelyeket más is fontosnak tart. És honnét tudja a Google, hogy más ember mit tart fontosnak? Na erre millió szabály van, de most kiemelem a két legfontosabbat:

  1. Amiről a Google úgy látja, hogy a tulajdonosának fontos, azt maga is fontosnak tartja: amit rendszeresen frissítenek, karban tartanak, szabványosan működtetnek, bővítenek. Na mi ez? A blog!
  2. Amiről a Google úgy látja, hogy sok más embernek is fontos, tehát amire sokan hivatkoznak máshol az interneten, például sok link mutat rá máshonnan (mert megosztják, egyet értenek, vitatkoznak vele, kommentálják stb.). Na mi ez? Megint a blog!

Ezért terjedt el az a mondás az online marketinggel foglalkozó szakemberek között, hogy a tartalom a király, az minden más eszköznél erősebb és tartósabb hatalmú.

Technikailag mi kell egy bloghoz?

Ha valaki blogot akar indítani, akkor szüksége lesz ehhez egy helyre. Ez lehet egy (jellemzően ingyenes) blogszolgáltató, lehet egy külön WordPress weboldal, lehet egyedi fejlesztésű rész a saját honlapon, tehát bármi. A blognál nem fontos, hogy minden részét testre szabhassuk, hiszen lehet, hogy épp az ingyenes blogszolgáltatótól kapjuk azt az értékes lehetőséget, hogy terjeszti a posztjainkat.

Így ír blogot a könyvelő - és mennyit keres vele?

Egy könyvelői blog indítására is bármilyen hely megfelelő. Legegyszerűbb megnézni, hogy más könyvelők milyen helyeken blogolnak és ötleteket meríteni tőlük.

Miről szóljon, miről írjak?

Húúú, hát ebbe a témába eredetileg nem akartam belemenni, de rájöttem, hogy azért érdemes érinteni, mert egy nem-blogoló könyvelőnek talán kérdéses, hogy milyen témák köré csoportosítsa a posztjait.

Az első fontos tanács, hogy szabadok vagyunk, nem kell követnünk mások stílusát és szokásait. A posztoknak egyáltalán nem kell hagyományos napló-stílust követniük, ennél sokkal praktikusabbat is kitalálhatunk. Mi lenne, ha olyasmi bejegyzéseket írnánk, amelyeket egyébként is megírnánk, még akkor is, ha nem lenne blogunk. Például a könyvelési tudnivalókat szednénk össze az ügyfeleink számára, vagy azok változásait. Vagy a hírlevelünket tennénk bele, blog formában. Netán a hozzánk intézett, gyakran ismételt kérdésekből szemezgetnénk.

De ha van olyan rétegtéma, amelynek a szakértője egy könyvelő, vagy azzá szeretne válni, akkor adja megát, hogy erre fókuszáljon. A legfontosabb tanácsom pedig az, hogy mivel a blog hosszú távú elfoglaltságot jelent, ezért olyan témát válasszunk, amely TÉNYLEG ÉRDEKEL bennünket. Ha nem ezt tesszük, akkor kínszenvedés lesz megírni, az olvasónak pedig unalmas lesz elolvasni.

Van, aki megcsinálja helyettünk?

Ha valaki blogot szeretne, mert pontosan tudja, hogy mekkora szüksége van rá, de nincs ideje foglalkozni a megírásával, akkor megbízhat egy szövegírót is. Ez ugyan olyan hatékony lehet, mint a saját verejtékes munkánk, sőt még jobb is.

A blog írása ugyanis nagyon munkás tud lenni, egy bejegyzés órákig eltarthat – például én már másfél órája írom ezt a bejegyzést, amit most olvasol, kedves könyvelő, pedig 10 ujjal, vakon gépelek és tudom, hogy még fél óra, mire elküldöm a Könyvelők.hu szerkesztőjének, hogy rakja fel. A szövegírók ezt a terhet leveszik az elfoglalt könyvelő válláról.

Így ír blogot a könyvelő - és mennyit keres vele?

Természetesen hátrány, hogy a szövegíró nem feltétlen ért a számvitelhez, tehát jól meg kell neki mondani, miről írjon. Viszont előny, hogy a szövegíró jobb szöveget tud írni – ami a blog szempontjából elég jelentős szempont. Az átlagos könyvelő valószínűleg annyit ért a szövegíráshoz, mint szövegíró a könyveléshez, tehát a szövegírók munkáját még akkor sem szabad lebecsülni, ha az adott témában nem feltétlen szakértők. A lényeg, hogy a szakmájukhoz értsenek.

Ne hagyjuk megdögleni!

A blog is csak addig ér valamit, ameddig olvassák, és az olvasók elégedettek. Amint a blog nem frissül, akkor az olvasók sem térnek már vissza. Ha pedig már nem osztják a tartalmat, nem vitatkoznak a bejegyzések alatt, nem találnak rá a Google-ban, akkor megette a fene az egészet.

Sőt: az elhagyott blog kifejezetten csúnya látvány; olyan, mint egy ferdén kihelyezett ZÁRVA tábla egy valaha szebb napokat látott kirakaton. Ne hagyjuk, hogy ez történjen a már meglévő blogunkkal, legalább egy hónapban egyszer tegyünk fel valami frisset.

Így ír blogot a könyvelő - és mennyit keres vele?

Fel a fejjel!

Nem akartam az előző bejegyzés negatív hangulatával zárni, úgyhogy összefoglalom, miért jó a blog a könyvelőknek: odavonzhatják vele a potenciális és a már meglévő ügyfeleiket és magukra irányíthatják a figyelmet. A bloghoz szükséges szövegeket amúgy is leírják ilyen-olyan alkalom adtán: hát akkor miért ne használnák fel többször is őket egy blogbejegyzés formájában? Csak nyerni lehet vele!

Ps: A Könyvelők.hu pontozta a legjobb könyvelői blogokat, itt megtekinthető a lista >>

 

Dr. Bálint AndrásA cikk írója dr. Bálint András közgazdász, sorozatvállalkozó, a Könyvelők.hu társalapítója.
Szakterülete az üzleti modellezés és az online marketing. András jelenleg is tanácsadóként segíti a könyvelői portál működését és rendszeres szerzője a könyvelői blognak.

 

 

 

Jön – jön – jön:

Könyvelők: így lehet saját Google hirdetésetek

Mire (nem) jó a Facebook és LinkedIn a könyvelőnek?

 

Kapcsolódó cikkünk: 

Könyvelői marketing: hogyan hirdesd a vállalkozásod?

A könyvelői ügyfél ára: mennyibe kerül a vadászat?

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

A legjobb könyvelői blogok 2017-ben

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ