Könyvelői marketing: hogyan hirdesd a vállalkozásod?

Ha egy vállalkozás könyvelőt keres, akkor első körben az interneten néz körül. A könyvelőknek tehát online marketing módszerek után kell nézniük. Összegyűjtöttük a legjobbakat.

Bizalmi szakma ide, bizalmi szakma oda, a könyvelő keresése mégiscsak az interneten kezdődik. És persze később a kereső vállalkozás meg fogja kérdezni az ismerőseit is, hogy tudnak-e ajánlani egy jó könyvelőt, de ez már a második lépés, aminek akkor jön el az ideje, ha az első keresés nem vezetett eredményre. Ez az írás nem a Könyvelők.hu-ról szól, hanem arról, hogy milyen lehetőségek vannak MÉG az ügyfélszerzésre. Lássuk tehát, hogy az internet milyen lehetőségeket tartogat a könyvelőknek a megjelenésre!

Az online marketing lehetőségei között vannak fizetős és ingyenes megoldások. Fizetős például a hirdetés, ingyenes pedig a… várjunk csak… hát ingyenest nehéz mondani. De miért, hát nem ingyenes egy jó weboldal, egy ügyes szakmai blog, egy jó kis LinkedIn vagy Facebook profil, vagy akár a Könyvelők.hu ALAP-csomagja? Az az igazság, hogy nem, ezek nem ingyenes dolgok, csak akkor, ha a könyvelő ezeket maga csinálja, és erre van is bőven ideje. Ja, és ha az ideje ingyenes.

Nagyon klassz a webes megjelenés, de az amatőr weboldal nem ébreszt majd bizalmat az ügyfélben, profin pedig csak profi webfejlesztő tudja megcsinálni, ami már nem ingyenes. Az ingyenes tárhelyen megjelenő, összekattintható weboldal is persze sokkal jobb a semminél, főleg akkor, ha legalább igényes és frissülő a tartalma, de azért legyünk őszinték: a könyvelőiroda szóra rákeresve tele van a magyar web szebbnél szebb, csillogó-villogó könyvelői weboldalakkal. Na ezekkel fogja az érdeklődő összehasonlítani az ingyenes weboldalt és az eredmény természetesen már ebben a pillanatban borítékolható. Ennél már eggyel jobb, ha az érdeklődő a Könyvelők.hu-n keres és így az egymástól külsőre nem túlzottan eltérő könyvelői profilok között, a tényeket mérlegelve válogat.

Ingyenes blog? Persze, ez tényleg jó dolog, sőt annyira jó, hogy erről még bővebben is fogunk írni. De az igazság az, hogy ez is csak annyiban ingyenes, hogy nem kell érte fizetni. Kell viszont rengeteget dolgozni érte, például hétről hétre frissíteni a tartalmát, okos dolgokat kitalálni, kinyomozni, leírni és feltölteni. Ez nem tűnik soknak az első két hétben, de aki már csinált ilyet, az tudja, hogy a harmadik héten már igen. És persze a „döglött” blog nem ér semmit, csak azt mutatja, hogy a blogger már nem aktív, talán már nem is dolgozik a szakmában, első körben elkerüljük.

A LinkedIn és Facebook profilokkal ugyan az a helyzet, mint a weboldallal és a bloggal: nagyon sokat kell azon dolgozni, hogy jól nézzenek ki, frissnek és üdének tűnjenek. A könyvelői portálok profilját legalább nem kell naponta frissíteni. Minden könyvelő kiszámolhatja, hogy mennyiért dolgozik óránként az ügyfeleinek, azaz mennyit ér az ideje, és ezt beszorozva az „ingyenes” online marketingre szánt heti óraszámmal megkapja, hogy mennyit költött VALÓJÁBAN a dologra.

Dologra… De miért is költ az online marketing alkalmazója? Új üzleti megbízásokat, könyvelési munkát szeretne. Elég, ha új kapcsolatokra tesz szert? Hát persze, hogy nem! Ajánlatkérésekre és megbízásokra van szüksége, ebből lesz ugyanis az árbevétele. Ha nincs árbevétel, akkor nincs pénz, nincs alkalmazott sem, nincs munkaerő… de nem tudom, miért írom épp ezt a könyvelőnek, hiszen ezt mindannyian tudjuk. A legfontosabb tehát: AJÁNLATKÉRÉSEKET ÉS MEGRENDELÉSEKET SZÁLLÍTÓ MEGOLDÁST KELL TALÁLNUNK!

Könyvelői marketing

A fenti pár bekezdésben senkinek a kedvét nem akarom elvenni az online marketingtől, csak azt a tévhitet szeretném oszlatni, hogy ez a világ részben ingyenes. Az ügyfélszerzés vagy pénzbe, vagy erőfeszítésbe, vagy mindkettőbe kerül, ugyanakkor természetesen érdemes és kell is vele foglalkozni, különben nem tud a könyvelői vállalkozás fennmaradni, és még kevésbé tud megújulni. Csak az nem mindegy, hogy mennyibe kerül: havi több tízezer forintos hirdetési kampányba, heti 8 óra szövegírási munkába, havi 1000 forint tagsági díjba egy szakportálon, vagy ártatlan üzletemberek napi szintű szpemmelésébe valamilyen markeingcsoportban.

A következő hetekben rendszeresen fogunk írni egy-egy online marketing lehetőségről, amelyet a könyvelők alkalmazhatnak. Szó lesz arról, hogyan vásároljunk hirdetési felületet. Ötleteket adunk a szakmai blog indításához. Segítünk megfogalmazni azokat a szempontokat, amelyek egy jó weboldal felépítéséhez szükségesek. Végig gondoljuk együtt, hogy mitől hatékony egy jó Facebook vagy más közösségi oldal. Megmutatjuk, mennyi ajánlatkérés érkezik a Könyvelők.hu-ra – ja bocsánat, azt nem mutatjuk be, mert azt egy kattintással bárki megnézheti.

És nem fogunk elkalandozni, hiszen a legfontosabb tanulság mindig ugyan az lesz: az ajánlatkéréseket és a megbízásokat kell keresnünk az összes lehetőségben. Ezek viszik ugyanis előre a könyvelői praxist, ezek adnak lehetőséget a fejlődésre, ezek adják vissza azt a kis anyagi szabadságot, amire a millió kötöttség között dolgozó könyvelők többsége áhítozik. És természetesen az új megbízások adják meg azt a sikerélményt is, amelynek reményében ezt az nem éppen könnyű szakmát választottuk.

 

A cikk írója dr. Bálint András közgazdász, sorozatvállalkozó, a Könyvelők.hu társalapítója. Szakterülete az üzleti modellezés és az online marketing. András jelenleg is tanácsadóként segíti a könyvelői portál működését és rendszeres szerzője a könyvelői blognak.

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkünk: 

Az ügyfél ára: mennyibe kerül a vadászat?

Mennyit hoz a konyhára egy könyvelői weboldal?

Így ír blogot a könyvelő – és mennyit keres vele?

A legjobb könyvelői blogok 2017-ben

Könyvelők: így lehet saját Google hirdetésetek

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ