Ha nincs munkahelyi stressz, akkor az ember boldogan megy haza
- 2020. november 23.
Könyvelő interjúk
Ballai Erika, a BG Iroda vezetője szerint a siker titka a jó munkahelyi légkör. A Konyvelok.hu kérdéseire válaszolt.
Honnan indult és hol tart most a vállalkozása?
A BG Iroda Kft. 2016-ban indult sok éves könyvelési tapasztalattal a hátunk mögött. Kezdetben kb. 15 céget könyveltünk, ami az évek során közel megduplázódott. A cégek tevékenységének a sokszínűsége folyamatosan lehetőséget ad arra, hogy szakmailag újabb és újabb területeket ismerhessünk meg, mind a számvitel, mind az adózás területén. Így a munkánk nincs lekorlátozva a könyvelés egyes területeire, irodánk folyamatosan tud fejlődni.
Vállalkozásunk indulásakor lelkesen és magabiztosan vágtunk bele az önálló vállalkozói életbe és ez a lelkesedés a mai napig kitart. Irodánk stabil lábakon álló vállalkozássá nőtte ki magát az évek során. Nagyon jó légkörben tudunk dolgozni, így a munkával töltött idő gyorsan elröpül az irodában és megnyugvással tölt el minket, hogy ilyen körülmények töltjük a napot. Ez kihatással van az élet más területeire is, hiszen ha nincs munkahelyi stressz, akkor az ember boldogan megy haza és ezt a család és a környezet is értékeli.
Amikor egy új ügyfélnek bemutatja a vállalkozását, akkor milyen előnyöket szokott leginkább kiemelni? Mi az, ami egy feltételezett versenyben feltétlen Ön mellett szól?
Az első és legfontosabb, amit hangsúlyozunk egy új ügyfél esetén az, hogy minőségi időt tudunk fordítani az ügyfelekre. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjük az egy könyvelőre eső cégek, illetve anyag mennyiségét és arra törekszünk, hogy senki ne vállalja túl magát. Így érjük el, hogy akár a legkisebb ügyfelünkre is megfelelő mennyiségű és minőségű időt tudjunk fordítani.
Különös figyelmet fordítunk a szakmai továbbképzésre, mely alatt nem csak a kötelező továbbképzéseket értjük, hanem a munkánk során érintett egyéb területek szakmai anyagainak elsajátítását is. A szakmánk összetettsége miatt mi bátran fordulunk külső szakemberhez (pl. jogász, adószakértő, termékdíj ügyintéző), ezáltal is támogatva ügyfeleinket a felmerülő kérdések helyes megválaszolásában.
Előfordul, hogy egy új cég könyvelését el tudná végezni, de valami miatt mégsem vállalja el a munkát?
Igen, előfordult már olyan eset, hogy a GDPR-ban előírt kötelező átvilágítás során már problémákba ütköztünk, ezért a szerződéskötésre már nem került sor. Olyan is előfordult, hogy a szerződéskötést követően rövid időn belül világossá vált számunkra, hogy a cég ügyvezetője nem veszi komolyan a vállalkozást érintő adminisztrációs ügyeket, illetve jogszabályokat, amivel minket is kellemetlen helyzetbe sodort volna, így arra az elhatározásra jutottunk, hogy nem mi vagyunk számára a megfelelő könyvelőiroda.
A jelenlegi koronavírusos hazai helyzet mennyire érezteti hatását a könyvelőiroda működésében?
Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az ügyfélkörünk tevékenységi körei nagyon széles skálán mozognak, így a jelenlegi helyzet csak egy-két ügyfelünket érintette kiemelten hátrányosan. A nehéz helyzetbe került cégeknek a könyvelési díj csökkentésével és hosszabb fizetési határidő nyújtásával próbáltuk könnyíteni a terheit.
Ha a számviteli szakma nem létezne, milyen szakmában tudná elképzelni önmagát?
Ez egy nagyon nehéz kérdés, mivel nagyon szeretem a szakmám. Ha másik szakmát kellene választanom, valószínűleg idegenvezető lennék, mivel nagyon szeretek utazni és más kultúrákat megismerni.
A BG Iroda Kft. 2016 óta tagja a Könyvelők.hu-nak.