Ügyfélből kolléga, kollégából idővel ügyvezető lettem

A Colling azt tapasztalta, hogy a főkönyvelői szolgáltatásuk iránt stabilan nő a kereslet. Butkovics Andrea ügyvezető szerint legfőbb erősségük a kollégák csapatmunkájában rejlik. Erről kérdezte a Könyvelők.hu újságírója.

1. Amikor a vállalkozása elindult, akkor a kérdőjelek, vagy inkább a piaci jelenségekre adott válaszok voltak jelen nagyobb arányban Önben?

Több mint 6 évvel ezelőtt lettem Gulyás Tünde társa a Colling Kft. vezetésében. A tulajdonrészem megszerezésével párhuzamosan lettem ügyvezetője a cégnek. Előtte munkavállalóként és ügyfélként is volt tapasztalatom a vállalkozással kapcsolatban. A piac átrendeződése nagyon hamar új kihívások elé állított. Nem volt sok időm élvezni a „kész”-et. A Colling eredeti célcsoportja – a külföldi vállalkozások hazai leányvállalatai – néhány országgal keletre helyezte át a székhelyét, a tevékenységét. A biztos válaszokat nagyon gyorsan váltották a kérdőjelek, felkiáltójelek. Szerencsére a multi világában a Scalanal és az Ironmountainnal pénzügyi vezetőként megtanultam elviselni az ilyen típusú nyomást. Tisztában voltam vele, alkalmazkodnunk kell az új helyzethez. Saját magam és munkatársaim képzésével, az informatikai hátterünk fejlesztésével, egy egészen új marketing stratégia kialakításával sikerült elérnünk, hogy az árbevételünk nem esett vissza, sőt, mostanra emelkedést mutat.

2. Mi alapján döntötte el, hogy az Ön vállalkozása milyen könyvelési területre fog specializálódni?

Tapasztalataim és a célpiacunk igényeinek felmérése után arra a döntésre jutottunk, hogy specializálódás helyett megpróbálunk minél sokrétűbb szolgáltatást nyújtani. A cégvezetőknek egyre kevesebb az ideje, egyre több dologban kell naprakész információkkal rendelkezniük. Mi ezt tudjuk támogatni. Éppen ez, az átfogó, precíz szolgáltatás, a bevallások beküldésén túl, a szakszerűen, strukturáltan feldolgozott információk szolgáltatása az, ami megerősítette a Colling Kft. piaci helyzetét. A specializálódás csupán annyiban érzékelhető, hogy a könyvvizsgálatban együttműködő partnerekkel dolgozunk együtt. A korábban a szolgáltatásaink között nagy hangsúllyal szereplő transzferár dokumentáció készítés visszaszorult a piacon kialakult drasztikus árverseny miatt. Szerencsére itt is a színvonalas szolgáltatást megfizetni képes és hajlandó ügyfeleink maradtak velünk. Ennek a folyamatnak a része a főkönyvelői szolgáltatásunk iránti keresletnövekedés. Egyre több cég éri el azt a növekedési pontot, amikor már belső könyvelőre bízza a számviteli feladatait. Az ellenőrzést, az adójogi támogatást, a bevallások beadását, az ezzel együtt járó felelősséget szervezi ki a vezetés, illetve vállaljuk mi át a vállalkozástól.

3. Ön hisz abban, hogy az elmúlt idők adózási változásai hatással vannak a könyvelők leterheltségére?

Abban hiszek, hogy alkalmazkodni kell tudni a folyamatosan változó szabályozói környezethez. Ehhez olyan dinamikusan fejlődni képes csapatra van szükség, mint amilyet magam köré gyűjtöttem. Erre vagyok a legbüszkébb: fiatal, mégis tapasztalt, szakmailag felkészült, lendületes, munkájukban és környezetükre igényes emberekkel dolgozhatom együtt. Olyan kollégákkal nyújtja a szolgáltatásait vállalkozásom, akik legalább angolul (van, aki németül is) beszélnek, képesek idegen nyelven riportolni, kommunikálni az ügyfelekkel, ha szükséges. Számomra az jelenti a legfontosabb feladatot, hogy a megfelelő munkakörülményeket, a szükséges infrastruktúrát biztosítsam, az elérhető legmagasabb színvonalon. Hiszem, hogy a változékony adójogi környezetre a szakmai felkészültség és a folyamatok automatizálásából adódó időmegtakarítás a megfelelő válasz.

4. Mi a legnagyobb kihívás egy könyvelőirodának ebben az évben? Kiemelkedik valamelyik változás, ami a többinél jelentősebben befolyásolja a működést?

Idén a pályázatok jelentik a legnagyobb kihívást. A beadás automatizálása, a határidők rövidülése csak naprakész számviteli háttérrel kivitelezhető. Ezt előre látva 2014 decemberében jelentős informatikai beruházást hajtottunk végre. Ennek eredményeként felkészülten vártuk a feladatot. Szélsőséges esetben (van rá példa megbízóink körében) 5 dimenziós képet tudunk az ügyvezető elé tárni a vállalkozása gazdasági folyamatairól. Lehetőséget tudunk biztosítani a cég vezetése számára, hogy külön-külön ráláthasson a működés egyes területeire, pl.: ha egymástól függetlenül több projekt zajlik egyszerre és emellett egy ezeket átfogó pályázaton indul az ügyfelünk. 

5. Önt vállalkozóként mi inspirálja, a vállalkozás működtetése mellett mi motiválja a mindennapokban?

Mint már említettem, profi, fiatal szakemberekkel vettem körül magam. Igazi csapat kovácsolódott belőlük: munkában és munkán kívül is összetartó, egymást támogató, közös szórakozást is szervező team. Hiszem, hogy az ő támogatásuk, tanításuk, szerteágazó szakmai tapasztalataim átadása az életfeladatom. Ők jelentik a generációs átmenetet köztem és Boti fiam között, aki már most 12 évesen tudja, át szeretné venni a céget. 

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ