A könyvelés egy „speciális” területét gyakorlom

A Millessence nem csak cégeknek könyvel, hanem más könyvelőirodáknak is kínál néhány szolgáltatást. Erről kérdezte a vezetőjét, Molnár Józsefnét a Konyvelok.hu riportere.

Könyvelők.hu: Honnan indult és hol tart most a vállalkozása?

Molnár Józsefné: A vállalkozás alapját a közgazdasági technikum elvégzése adta meg: vállalati tervező, statisztikus technikus és képesített könyvelői szakképzettség megszerzése után indult a szakmai karrierem. Ez meghatározta pályaválasztásom irányát, a pénzügyőrséget választottam. Így eleve a könyvelés egy „speciális” területét gyakoroltam. A feladatok elvégzéséhez pedig a vámügyintézői, jövedéki ügyintézői végzettséget is megszereztem.

1993-tól a „civil” szférában önálló vállalkozásba kezdtem a vám- és jövedéki ügyintézés területén. 2004-ben az EU-csatlakozás mérföldkő volt sokak számára - a vámkezelések, vámügyintézések száma a III. országos (EU-n kívüli országok) export-import tevékenységre szűkült, csökkent a vámkezelések és azon ügyfelek száma, akik ezt a szolgáltatást kívánták igénybe venni. Ez indított arra, hogy új területeket is felfedezzek, így kezdtem orientálódni többek között a környezetvédelmi termékdíj ügyintézés felé. A 2009-2010-es oktatási évben elvégeztem a termékdíj ügyintézői képzést. A vám azonban ma is részét képezi tevékenységünknek, jelenleg is rendelkezem e-árunyilatkozat benyújtási engedéllyel, és vámtanácsadást is végzek. 2018-ban az EU előírásoknak is megfelelő vámszakértő és vámtanácsadó képzésen vettem részt, ahol sikeres vizsgát tettem.

Ezt követően további speciális számviteli tevékenységgel bővült az általunk nyújtott szolgáltatás. Ilyenek többek között a kereskedelmi vámtarifára és kombinált nómenklatúrára épülő statisztikai adatszolgáltatás (import/export) INTRASTAT, majd a környezetvédelmi termékdíj- és a hulladékügyintézés, valamint a NETTA (népegészségügyi termékadó) bevallás.

Millessence Kft. - interjú

Van a vállalkozásának olyan szolgáltatása, amely egyáltalán nem jellemző a többi könyvelőirodára? Jár valamilyen előnnyel e szolgáltatás fenntartása?

Sok könyvelőiroda nem végzi azokat a szolgáltatásokat, amiket mi tudunk nyújtani, mivel ezek speciális, oklevél bemutatását igénylő tevékenységek. Ilyen például a vámügyintézői, jövedéki ügyintézői és termékdíj ügyintézői munka.

Vannak olyan tevékenységek, amelyeket talán néhány könyvelői iroda is elvégez, azonban ezek is speciális tevékenységek, mivel a fent említett egymásra épülő végzettségek teszik lehetővé az ilyen szolgáltatás pontos és jogszerű elvégzését. Ilyenek például az INTRASTAT (export/import) adatszolgáltatás, a népegészségügyi termékadó (NETTA) nyilvántartása és bevallása, valamint a környezetvédelmi termékdíjjal szorosan összefüggő hulladékgazdálkodási ügyintézési. Mindhárom végzettség a számviteli, ügyviteli tevékenység speciális része.

Bizonyítja ezt az is, hogy sok ügyfelünknél a könyvelőkkel, pénzügyi ügyintézőkkel vagyunk szoros kapcsolatban.

Mi alapján döntötte el, hogy az Ön vállalkozása milyen könyvelési területre fog specializálódni?

Az első kérdésre adott válaszból kiderül, hogy a vámterületre lépés az alapvégzettségem alapján történt. Az említett 2004. évi uniós csatlakozás és az azt követő évek változásai indítottak el arra, hogy új területek felé is nyissak. Nem szerettem volna eltávolodni a vámtól, mivel több évtizedes kötődés fűzött hozzá és a mai napig is részét képezi a munkámnak, ugyanúgy, mint a jövedéki ügyintézés is.

Olyan területek felé szerettem volna orientálódni, ahol hasznát tudom venni az addig szerzett tudásomnak és tapasztalatomnak, de tágabb az új igényeket elégít ki.

Így esett a választás a környezetvédelmi termékdíj ügyintézésre és a későbbiek során az erre épülő hulladékgazdálkodás területére. Ezekhez jöttek aztán azok a munkák, ahol szintén hasznát tudtam venni a vámmal kapcsolatos tapasztalataimnak mint például az INTRASTAT, NETTA...

Nagy hangsúlyt fektetek a szakmai képzés, továbbképzés, ismeretek napi szintentartására. Természetesen munkatársaimnál is elvárás, melynek eleget is tesznek.

Tevékenységem mottója: minden feladatot úgy elvégezni, mintha a saját könyvelésem végezném...

Munkatársaim nagy gyakorlattal, és a munkavégzéshez szükséges képzettségekkel rendelkeznek. Munkánkhoz nagy jogszabályi, áruismereti, online ügyintézési gyakorlat szükséges.

Milyen az ideális ügyfél az Ön vállalkozása számára? Tudna rá mondani egy példát?

Ideális ügyfél számunkra a kérdéseit bizalommal feltevő, szakmai tudásunkban és együttműködő készségünkben megbízó partner. Bármilyen a munkával kapcsolatos problémát tudjunk együtt rugalmasan és mindenkit kielégítően megoldani.  

Ön szerint mi miatt szeretnek az ügyfelei az irodájával dolgozni? Milyen visszajelzéseket kap ezzel kapcsolatban?

Ügyfeleink tudják, hogy számíthatnak szakmai tudásunkra. Ügyfeleim rám tartozó tevékenységét figyelemmel kisérem, kérdéseikre soron kívül válaszolok, a feladatokra felhívom figyelmüket. Határidők betartására, jogszabályi változásokra kiemelten figyelek, hogy partnereim időben értesülhessenek a közelgő változásokról és fel tudjanak készülni rá. Bizalommal fordulhatnak hozzánk szakmai kérdéseikkel. Rugalmasak és könnyen elérhetőek vagyunk.

Nemcsak szolgáltatást nyújtunk, hanem partnerek is vagyunk.

A legjobb visszajelzés, hogy több ügyfelem van, akikkel 15-20 éve van megbízási szerződésem.  A hosszútávú kapcsolat garancia arra, hogy munkánkat jól végezzük. Gyakran ajánlanak minket.

Munkatársaim nagy gyakorlattal, és a munkavégzéshez szükséges képzettségekkel rendelkeznek. Munkánkhoz nagy jogszabályi, áruismereti, online ügyintézési gyakorlat szükséges.

Millessence Kft. - interjú

A Millessence Kft. 2016 óta tagja a Könyvelők.hu-nak.

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ