Nyitott szemmel járni, és mindig új ismereteket tanulni
- 2016. február 12.
Könyvelő interjúk
A folyamatosan változó vállalkozói környezetre nem csak nehézségként, hanem lehetőségként is tekinthetünk. Erről vall Losonczi Margit, akinek könyvelőirodája nem csupán a fővárosban, hanem a Somogy megyei Ádándon is elérhető.
Honnan indult és hol tart most a vállalkozása?
Losonczi Margit, azaz Margó vagyok. A MARGOCONT Hungary Számviteli és Szolgáltató Kft ügyvezetőjeként és főkönyvelőjeként dolgozom. 1995-ben kezdtem egyéni vállalkozóként. Akkor még csak az ismerőseimnek segítettem, egyedül könyveltem pici cégeiket. Fokozatosan építettem fel a könyvelőirodámat. Először kis vállalkozásokat vállaltam el, majd mindig éltem a helyzet adta lehetőségekkel. Ritkán mondtam a kérésekre: „nem”. Inkább a nehéz feladatokat kihívásnak és fejlődési lehetőségnek tekintettem. Jelenleg a MARGOCONT Hungary Kft 5 főből áll, és több mint 20 éve van jelen a piacon.
A piaci változásokat nagyon gyakran azonosítják azzal, hogy minden egyre bonyolultabb, összetettebb lesz a könyvelők számára. Ön érez ez alól kivételt, vagy tényleg egyértelmű ez a folyamat?
A piac változása hozzátartozik a vállalkozói léthez. A körülmények változnak, mivel én könyvelő is és vállalkozó is vagyok, így mindig keresem az új helyzetek megoldásait és a lehetőségeket a változásokban. Mindenkinek csak azt tudom tanácsolni, hogy járjon nyitott szemmel és kövesse a változásokat!
3. Milyen az ideális ügyfél az Ön vállalkozása számára? Tudna rá mondani egy példát?
Az ügyfeleim vállalkozók: egyéni vagy társas vállalkozások, esetleg egyéb szervezetek. A jó ügyfél az a vállalkozó, aki hajlandó tanulni, mindig új ismereteket szerezni. Sok kezdő vállalkozás kezdte nálam, de tapasztalt ügyvezetőkkel is sokszor órákat beszélgetek a vállalkozási ismeretekről, adózásról és a piacról. Szeretem oktatni az ügyfeleimet. Szerződéskötéskor minimum egy órát rá áldozok arra, hogy minden általános adminisztrációs és adózási tudnivalót átadjak nekik. Ez nekünk is jó, mert partnereink megtanulták iránymutatásunk mentén végezni a vállalkozásuk vezetését. Ez főleg az adminisztrációs terhek tekintetében fontos és hasznos – mindkét oldalról.
Amikor egy új ügyfélnek bemutatja a vállalkozását, akkor milyen előnyöket szokott leginkább kiemelni? Mi az, ami egy feltételezett versenyben feltétlen Ön mellett szól?
A legfontosabb a kommunikáció. A vállalkozásokkal való kapcsolattartás, a közös megoldások keresése. Rugalmasak vagyunk, és naprakészek. Mindig próbáljuk megtalálni az optimális megoldást. Nemcsak adózási területen, de egyéb más szolgáltatásokkal és ismeretekkel is tudjuk segíteni partnereinknek. Sem a nemzetközi adózás sem a nyelvismeret nem jelent akadály számunkra. A legfontosabb, amit kiemelnék mégis , hogy előre egyeztetett időpontban leülünk ügyfeleinkkel és a kérdéses dolgokat átbeszéljük. Így nem csak egy bérkönyvelést végzünk, hanem vállalkozóink értik és átlátják, hogy mi történik nálunk, és még pontosabban tudják végezni az adminisztrációkat, betartani a törvényi előírásokat.
A kötelező továbbképzéseken túl vezetőként tréningezi magát valamilyen módon?
Folyamatosan tanulok. Nemrég végeztem a Pécsi egyetem Jogi Karán mint munkaügyi szakjogász ( auditor ), de folyamatban van az IFRS Nemzetközi vizsgám is. Havi rendszerességgel látogatom az előadásokat, és képzem magam nem csak számviteli területen. Az IFRS képzésnek köszönhetően a mostani Számviteli Törvény változásait is könnyen kezeltem, mert a nemzetközi standardokból vett át néhány pontot. Üzleti tárgyalás szinten beszélek angol és olasz nyelven, továbbá több más nyelven is tudok kommunikálni, levelezni, beszámolókat, jelentéseket készíteni.
Ki az a személy, aki ebben a szakmában a legnagyobb hatással volt Önre? Hogyan alakította át vagy befolyásolta az Ön véleményét?
Volt egy csodálatos kolléganőm 1997-től, ő bérelszámolóként dolgozott, segített nekem. Rá mindig felnéztem és nagy lendületet adott. Ő inspirált a Társadalombiztosítói ügyintéző OKJ képesítés megszerzésére is, amely az akkori Mérlegképes Könyvelői végzettségemet egészítette ki. 8 évig dolgoztunk együtt, sajnos már nem lehet velem, de dinamikája és lendülete bennem él tovább!
Ehhez a szakmához elengedhetetlen precízség és türelem mellett dinamikusnak és rugalmasnak kell lenni. Nyitott szemmel járni, és mindig új ismereteket tanulni. Ez nem csak a könyvelésre igaz, ezt minden szakterületen dolgozónak és tevékenykedő vállalkozónak üzenem!
(A MARGOcont Hungary Kft 2005 óta tagja a Konyvelok.hu-nak.)