Egy könyvelőirodának alkalmazkodni tudnia kell

Kabai Józsefné 15 éve vezeti saját könyvelőirodáját Budapest 16. kerületében. A Konyvelok.hu újságírója arról kérdezte, hogyan alakította folyamatosan az iroda szolgáltatásait a változó elvárásokhoz.

Kabai JózsefnéAmikor a vállalkozása elindult, akkor a kérdőjelek, vagy inkább a piaci jelenségekre adott válaszok voltak jelen nagyobb arányban Önben?

2001. októberében alakult a vállalkozásom. Természetesen volt néhány kérdőjel bennem, de a feladatok, amelyek megoldásra vártak, már ott sorakoztak. Ilyen volt az induló vállalkozás munkájának megszervezése, a megfelelő informatikai háttér megteremtése, a munkához a szoftverek kiválasztása, a munka menetének folyamatos biztosítása, a vállalkozás megismertetése, az ügyfélkör bővítése. Olyan szerencsés helyzetben voltam, hogy a kezdetkor már több ügyféllel rendelkeztem, ami biztosította a folyamatos tevékenységet. Saját magam és munkatársaim képzésével és a kialakított marketing-stratégiával értük el, hogy az évek folyamán folyamatosan fejlődni tudtunk és biztos alapokon nyugszik a vállalkozásunk.

Az Ön vállalkozása milyen területekre specializálódott? Van esetleg személy szerint kedvenc területe?

Partner cégeink változatos profilt mutatnak. Megtalálható nagykereskedő, élelmiszer előállítással, kutatás-fejlesztéssel, informatikával, vagyonvédelemmel, nyomdaiparral, szoftverfejlesztéssel foglalkozó vállalkozás, és még sorolhatnám tovább. Nem specializálódtunk egyetlen területre sem, igyekszünk minél sokrétűbb szolgáltatást nyújtani. A megbízóinknak – a vállalkozások vezetőinek - egyre kevesebb az idejük, és egyre több dologban kell naprakész információkkal rendelkezniük. Mi ebben tudunk segítséget, támogatást nyújtani.

Ön hisz abban, hogy az elmúlt idők adózási változásai hatással vannak a könyvelők leterheltségére?

Én úgy gondolom, hogy alkalmazkodni tudni kell a folyamatosan változó jogszabályi környezethez. Egy új jogszabály megjelenése számunkra újabb feladat, hisz azt meg kell ismerni, meg kell érteni és alkalmazni kell tudni a megfelelő módon. Szerencsésnek mondhatom magam, mert olyan kollegákkal dolgozom együtt, akik fogékonyak és szakmailag felkészültek, igényesek a munkájukra.

Megvannak Önben a jövőre vonatkozó tervek, célkitűzések a könyvelőirodát illetően? Vagy inkább hagyja, hogy megtalálják az új ötletek?

Változó világunkban változik a minket körülvevő üzleti világ is és ehhez a változásokhoz igazítjuk és fejlesztjük a könyvelőiroda szolgáltatásait és munkáját. A könyvelési szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozásokat egyre jobban lekötik a napi folyamatok és a megoldások keresése. Segítséget nyújtunk számukra abban, hogy egyre több adminisztrációs tevékenységet próbálunk levenni a vállukról. Ehhez új szolgáltatásokat is be kellett vezetnünk, természetesen a költséghatékonyságot figyelembe véve.

Önt vállalkozóként mi inspirálja, a vállalkozás működtetése mellett mi motiválja a mindennapokban?

Ami legfontosabb számomra, hogy az ügyfeleim elégedettek legyenek. Nem sajnálom az időt, energiát, a sok munkát, a jogszabályok értelmezésére fordított időt, mert ennek eredménye van. Nagyon fontos az ügyfeleim pozitív visszajelzése, mert ez sikerélmény nekem és persze a munkatársaimnak is. Mindez lendületet ad a munkának. Nagyon jól esik a visszajelzés, hogy jól végezzük azt, amivel foglalkozunk. A mi munkánk sok türelmet, állandó felkészültséget és odafigyelést igényel. Az eltelt évek alatt sok adójogi ellenőrzésen vettünk részt különböző cégek képviseletében, ami mindig pozitív eredménnyel zárult.

Ezt bizonyítja azt is, hogy munkánkat, szolgáltatásainkat, jelszavunk szellemében végezzük: "Szakmai tudás – Gyors és precíz munka – Megbízhatóság – Felelősségvállalás - Diszkréció"

Kabai Józsefné, a Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft. ügyvezetője, 2005 óta a Konyvelok.hu tagja.

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ