Kövesse, hogyan teljesít adatlapja
- 2016. május 25.
Könyvelő blog
Már bizonyára senki sem lepődik meg, hogy időről-időre újabb fejlesztésekkel jelentkezünk. Ezúttal olyan mérőeszközt fejlesztettünk, amivel minden aktív tagunk nyomon tudja követni saját adatlapja teljesítményét: a látogatottsági statisztikák segítségével.
Röviden: A Konyvelok.hu új fejlesztése a látogatottsági statisztika, mely három adat segítségével monitorozza a felhasználó adatlapjának eredményeit: (1) hányszor kerestek rá, (2) hányan nézték meg, ill. (3) hányan tettek lépéseket a kapcsolatfelvétel irányába.
A Látogatottsági statisztika egy hasznos eszköz, mely segítségével megtudhatjuk, hogy az adatlapunkon alkalmazott megoldások hogyan hatnak a könyvelőt keresőkre.
“nyomon tudja követni saját adatlapja teljesítményét a látogatási statisztikák segítségével”
Nem tudjuk eldönteni, hogy bemutatkozásunk alapján ránk találnak-e a potenciális ügyfelek? Próbáljunk ki többféle szöveget, és kövessük, hogy hány esetben jelenik meg adatlapunk a találatok közt, hányan tekintik meg azt, és hányan kérik le kapcsolatfelvételi adatainkat.
Hogyan olvassuk az adatlapunk statisztikáit?
Minden esetben 5 hétre visszamenőleg látjuk az adatokat, melyhez az adott héten tapasztalt megjelenést, megtekintést ill. lekérdezést láthatjuk. Az utolsó hét mindig az aktuális hetet mutatja, így ennek végleges mutatója a hét folyamán még növekedhet. Érdemes tehát a már lezárult hetek adatait összevetni, az aktuális héthez tartozó adatot pedig külön kezelni.
A ‘Megjelenés a keresési találatokban’ azt mutatja meg, hogy adott héten hány esetben jött fel az adatlapunk a Konyvelok.hu oldal könyvelőt kereső mezőjébe beírt keresés eredményeképpen. Ezzel leginkább azt tesztelhetjük, hogy megfelelő kulcsszavakat, kifejezéseket használunk-e az adatlapunkon ⎼ olyanokat, amelyet a könyvelőt keresők beírnak kereséskor. Ha elégedettek vagyunk az eredménnyel, akkor ne változtassunk ⎼ de ha szeretnénk ezt a mutatót feljebb tornászni, érdemes lehet más kifejezésekkel próbálkozni. Ha növekszik a mutatónk, akkor jó úton járunk.
“megfelelő kulcsszavakat, kifejezéseket használunk-e az adatlapunkon”
‘Az Ön profilját megtekintők száma’ értelemszerűen azt mutatja, hogy adott héten hányan nézték meg az adatlapunkat. Ez nem csupán a keresés eredményeként lehetséges, de akár a címlapi megjelenés okán, cikkből való átkattintással. De akár úgy is növekedhet, ha a Facebook-on vagy más online felületen megosztottuk adatlapunk linkjét ⎼ és onnan kattintva jutnak el az hozzánk az érdeklődők.
“adott héten hányan nézték meg az adatlapját”
‘Az Ön kapcsolatfelvételi adatinak lekérdezése’ azokat a kattintásokat számolja, melyek az adatlapunkon azért születnek, hogy olyan adatokhoz jussanak hozzá az érdeklődők, amin keresztül közvetlen kapcsolatfelvélt kezdeményezhetnek. Ez sokszor már igen komoly szándék jeleként értelmezhető, hiszen ezért kérik le az egyébként keresőrobotok elől elrejtett e-mail címet vagy telefonszámot. De ide számítanak az Ön weboldalára történő kattintások is. Ha Ön többféle kapcsolatfelvételi módot is megad, az azokra érkező kattintások száma összeadódik ⎼ ez így hiteles, hiszen minden esetben kapcsolatfelvételre kerülhet sor, függetlenül attól, hogy az skype-on vagy telefonon, esetleg e-mailben (vagy egyéb módon) történik.
“ igen komoly szándék jeleként értelmezhető”
Kövesse Ön is a Saját fiókból elérhető STATISZTIKA menüpont használatával, hogy miként teljesít adatlapja.