Könyvelői ügyfélszerzés – 3 stratégia
- 2016. március 03.
Könyvelő blog
Hogyan lesz a könyvelőknek több és jobb ügyfele? Erre megvannak a stratégiák és trükkök, úgyhogy mi is bemutatunk néhányat.
Minden könyvelőnek megvan a saját ügyfélszerzési stratégiája. Van, akinek elég ügyfele van, és csak a kiesőket pótolja. Van, akinek kevés a bevétele és ezért több ügyfelet is vállalna. Mások pedig valamely speciális igényű ügyfélcsoportra koncentrálnak. Éppúgy másféle megközelítések ideálisak egy kisebb vagy egy nagyobb könyvelői szolgáltató részére. Mivel problémából sok van, így megoldásból is többfélére van szükség. Így a könyvelőnek választania kell az ügyfélszerző stratégiák között. Nézzünk meg közelebbről néhány jellemző módszert:
Riadóztassa az ismerőseit, hogy van még kapacitása könyvelésre, küldjenek ügyfeleket?
Ha az ember nem céltudatosan keres, akkor könnyen kezelhetetlen, sok munkát és kevés bevételt jelentő ügyfélkörre tehet szert ezzel a módszerrel. Ezért ezt érdemes megtartani végszükség esetére. Ráadásul csak egyszer működik, és a kért szívességeket később viszonozni is kell majd.
Indítson saját weblapot és saját Google kampányokat és más hirdetéseket?
Aki nagyban űzi az ipart, annak ez a módszer elengedhetetlen. De a kisebb csapatban vagy netán egyedül dolgozó könyvelőnek ez túl drága és munkás megoldás: naponta fix időbefektetést és több hetes tanulást igényel. Kell hozzá egy igényes weblap is: az ingyenes, összekattintható portálok erre alkalmatlanok, így mélyen a zsebbe kell nyúlni az egyedi programozásért. Az internetes kampányoknál pedig számoljunk nyugodtan azzal, hogy 100 Ft felett lesz az egy látogatóra eső költségünk, és jó esetben 1%-uk kér majd ajánlatot.
Jelentkezzen be a Konyvelok.hu oldalra vagy egy hasonló ügyfélszerző portálra?
Ez gyors sikerrel kecsegtető és olcsó megoldás, mivel folyamatosan jönnek a látogatók. Az, hogy mennyire hatékony, azon múlik, hogy a regisztrált könyvelő mennyi munkát tesz bele a közösségi életbe (ajánlatadásba, kérdések megválaszolásába, stb.). Ezt nem érdemes kihagyni, még akkor sem, ha a marketinget több lábra állítottuk. A Konyvelok.hu portálra most 10 napos ingyenes próbaidőszakra lehet regisztrálni: ez elég ahhoz, hogy a könyvelő felmérje, hoz-e ez a megoldás számára elegendő előnyt.