Könyvelői biztosítás: mikor fizet, mikor nem?

A felelősségbiztosítással kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdés, hogy a korábban keletkező, de csak később kiderülő károkat vajon fedezi-e.

A választ szerencsére gyorsan megtaláljuk a Könyvelők.hu biztosításának letölthető feltételrendszerében, ami érthető módon járja körbe ezt a kérdést.

A biztosítás időbeli hatálya

„A biztosító szolgáltatási kötelezettsége – ha a felek eltérően nem állapodnak meg – a kockázatviselés tartama alatt okozott, bekövetkezett és legkésőbb a biztosítási szerződés megszűnését követő 30. napon a biztosítónak bejelentett biztosítási eseményekre terjed ki.”
Tehát ahhoz, hogy a jogalap meglegyen a biztosítónál, a biztosítási eseménynek és a bejelentésnek is a biztosítási időszak alatt kell megtörténnie.

A területre vonatkozó feltétel

„A biztosító – a felek eltérő megállapodása hiányában – a Magyarország területén okozott és bekövetkezett károkat téríti meg.”
Tehát a biztosítás semmilyen olyan tevékenységére nem vonatkozik, ami nem az ország határán belül történt képviselet esetén alakult ki.

A károkozás időpontja

„A biztosítási feltételek alkalmazása szempontjából a) a károkozás és a személyiségi jog megsértésének időpontja az a nap, amikor az azt előidéző cselekmény megtörtént. Folyamatos magatartás esetén a károkozás és a személyiségi jog megsértésének megkezdése.”
Tehát akkor történt a kár, amikor az első káros cselekedet volt.

Ezek a szabályok kifejezetten az ALLIANZ biztosítására vonatkoznak, de a piaci jellemző biztosítási gyakorlatot tükrözik. A pontos szabályok érdekében mindenkinek érdemes ellenőriznie a saját szerződésének apró betűit.

MEGOLDÁS A BIZTOSÍTÁSVÁLTÁSRA: A korábbi biztosítás időbeli kiterjesztése és az új biztosítás retroaktív kiterjesztése. Nemsokára ezt a két lehetőséget is bemutatjuk.

Könyvelői felelősségbiztosítás: a Könyvelők.hu portál tagjai megkapják a maximális kedvezményt az országban elérhető legkedvezőbb árú biztosítás megkötésére. A konstrukciót kifejezetten a portál könyvelő tagjai számára fejlesztették ki. A megkötés feltétele az érvényes Könyvelők.hu előfizetés. A későbbi fenntartáshoz már nem szükséges az előfizetés megléte. További részletekért kattintson ide.