7 bűvös tipp a meggyőző könyvelési ajánlathoz (7/6): A szűkös hozzáférés hatása
- 2016. június 22.
Könyvelő blog
Sorozatunk a végéhez közelít: nehogy lemaradjunk a sütiről.
Röviden: Felértékeli ajánlatunkat a potenciális ügyfél szemében az, ha korlátozott ideig tartjuk fenn számára.
6. tipp:
Biztosan ismerjük azt az érzést, amikor már csak egy sütemény van a tálon, és mindenki egyszerre nyúl érte.
Hasonló elven működik az a bevált marketing eszköz is, amit előszeretettel alkalmaznak más iparágakban, szektorokban is: egy-egy ajánlat hozzáférhetőségét (mennyiségileg vagy időben) korlátozzák. Erről van szó, amikor csak pár napig lehet jelentkezni egy képzésre, vagy amikor csak az első 100 jelentkező kaphatja meg az ajándékot.
"már csak egy sütemény van a tálon, és mindenki egyszerre nyúl érte"
De azonos az eredménye annak is, ha az egyedi, helyzetre szabott árajánlatunknak érvényességi időt szabunk. Ez praktikus számunkra, mert így tudjuk, hogy ha a megadott időn belül nem jelentkezett az ajánlatkérő, már ne számítsunk rá. De arra is alkalmas, hogy munkánkat felértékelje a potenciális ügyfél szemében: hiszen nem élhet vele korlátlanul.
"árajánlatunknak érvényességi időt szabunk"
Talán némelyek idegenkednek tőle, hogy olyan eszközt használjanak, amely megkerüli az ügyfél tudatos mérlegelését. Természetesen nem arról van szó ilyen esetekben sem, hogy valamilyen varázslatos erővel mintegy hipnotizáljuk az ügyfeleket, hogy olyasmit válasszanak, ami nekik nem jó. Szó sincs hipnózisról. Ha esetleg úgy érezzük, hogy amit mi nyújtunk, nem jó a potenciális ügyfélnek, akkor két dolgot tegyünk: (1) ne adjunk neki ajánlatot, és (2) ha a későbbiekben mégis szeretnénk ilyen ügyfelekkel dolgozni, akkor pedig képezzük magunkat (vagy egy munkatársunkat) az adott területen.