7 bűvös tipp a meggyőző könyvelési ajánlathoz (7/4): A személyes odafigyelés mindenkinek jól esik
- 2016. június 08.
Könyvelő blog
Tovább folytatjuk sorozatunkat, mellyel könyvelői munkaajánlatainkat még hatékonyabbá és sikeresebbé tehetjük. Öveket becsatolni: haladó szintre lépünk!
Röviden: Fejezzük ki személyes odafigyelésünk leendő ügyfelünk felé: (1) ha lehet, szólítsuk a keresztnevén, (2) kerüljük az elcsépelt, sablonos megfogalmazást, (3) legyünk minél konkrétabbak, (4) hívjuk meg egy meleg ital melletti személyes találkozóra, (5) érezze, hogy kérdéseire nyitottak vagyunk.
4. tipp:
A potenciális ügyfél szeretné azt érezni, hogy ő fontos partner nekünk. Ezért érdemes olyasmit belecsempészni az ajánlat szövegébe, amiből kitűnik ez.
- Akalomadtán szólíthatjuk a keresztnevén (ha ez egyébként sem áll messze tőlünk). Természetesen nem minden esetben válik be: a fiatal egyéni vállalkozónál inkább, a nagy forgalmat bonyolító cégek képviselőinél aligha.
- Figyeljünk rá, hogy ne száraz nyelvezettel írjunk, de azért maradjunk lényegre törők. Kerüljük a sokat látott fordulatokat: „ügyfeleink megelégedésére”, „nagy szakmai múlttal”. Ilyenkor legyünk inkább minél konkrétabbak: mivel és miért elégedettek az ügyfelek. Kik azok az ügyfelek, akik elégedettek – miben hasonlítanak az ajánlatkérőre? Pontosan mit takar a nagy szakmai múlt? Ezek mind-mind kifejthetők.
"Kerüljük a sokat látott fordulatokat..."
- Érdemes azonban azzal is csínján bánni, hogy mennyit beszélünk magunkról – helyette fogalmazzuk úgy át, hogy az ajánlatkérő azt érezze, róla van szó. Tehát nem azt írjuk: „Számos ügyféllel rendelkezünk, akik hasonló tevékenységet végeznek.” Helyette meggyőzőbb: „Ön virágkötőként /autószerelőként/ családi vállalkozásában /stb. bizonyára találkozott azzal a problémával, hogy…” Ide természetesen valami az adott szakmára/vállalkozói csoportra jellemző probléma említendő. Ebből ajánlatunk olvasója azonnal érezni fogja, hogy mi értjük őt – sőt, tudunk megoldást a helyzetére. Hát nem pont ilyen könyvelőt akar mindenki magának?
"...az ajánlatkérő azt érezze, róla van szó."
- Az ügyfélközpontúságot és kedvességet a legmagasabb fokra emeli, ha ajánlatunkban a potenciális ügyfelet meghívjuk egy személyes találkozóra, ahol mindent alaposan átbeszélhetünk. Ez egy olyan gesztus, amit az ügyfél biztosan értékel – azonban minden valószínűség szerint csak akkor fog élni vele, ha majdnem biztos, hogy minket választott. Egy ilyen találkozó alkalmával hamar kiderül mindkét félnek, hogy megtalálják-e a közös hangot, a könyvelő pedig további részleteket tudhat meg a vállalandó munkáról. Talán így kaphatunk leginkább pontos képet a munkáról – még az előtt, hogy elköteleződtünk volna. Érdemes tehát egy ilyen eszközzel lehetőséget nyitni arra, hogy szorosabb kapcsolatba kerüljünk a leendő klienseinkkel.
"...a potenciális ügyfelet meghívjuk egy személyes találkozóra..."
Extra Tipp: Egy neuromarketinggel foglalkozó kutató (John Bargh, Yale Egyetem) leírta, hogy nyitottabbá teszi az embereket már csak az is, ha meleg dolgokat említünk. Ebből kiindulva egy forró teára vagy kávéra invitáció az ajánlatban már olyan finomság, amivel eddig csak a legprofibbak éltek. Természetesen ezt csak azt használja, aki valóban meg is tudja kínálni a kedves ügyfelet az irodában egy csésze meleg itallal.
"...nyitottabbá tesz minket már csak az is, ha meleg dolgokat említünk..."
- Bármennyire igyekszünk ajánlatunkban körüljárni az együttműködésünk részleteit, könnyen lehet, hogy a címzettünk számára nem világos valami – vagy épp új körülmények álltak elő. Erre az esetre is legyünk nyitottak, és búcsúzásunkban emeljük ki: ha további kérdése adódna, szívesen válaszolunk. Ez elsőre csak egy gesztusnak tűnik, de amikor tényleg lesz mit tisztázni, akkor a reménybeli kliens megnyugodva és örömmel fog felhívni, e-mailt írni. Az első ilyen kontaktus után már jóval könnyebb lesz megnyerni a könyvelési tendert.