7 bűvös tipp a meggyőző könyvelési ajánlathoz (7/2): Alapvetések
- 2016. május 19.
Könyvelő blog
A Konyvelok.hu 2003 óta napi szinten több ajánlatkérést és még több könyvelői ajánlatot közvetít a könyvelők és a könyvelőt keresők között. Ez idő alatt sok-sok visszajelzés és segítségkérés futott be hozzánk. Ezek alapján szeretnénk néhány fontos és pár megfontolásra érdemes szemponttal segíteni a számviteli szakemberek munkáját – ezúttal az ajánlatadás területén.
Figyelem! Emésztést igénylő tartalom. A könnyebb befogadhatóság miatt több részletben közöljük a teljes írást.
Röviden: Tapasztalat, hogy gyakoriak az elütések, vagy hogy elsiklunk az ajánlatkérés egyes részei felett. Jobb, ha még egyszer ellenőrizzük magunkat.
2. tipp:
Vannak olyan alapvető szempontokról, amiről mindenki bizonyára azt gondolja, hogy ezzel nem árulunk el nagy titkot. Csakhogy így sem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a helyesírás. Különösen egy magát precíznek és körültekintőnek beállító szakember nem engedheti meg magának a tévedést ezen a téren. Mindannyian emberek vagyunk, mindenki hibázik, ráadásul a legtöbben autodidakta módon tanultunk billentyűzeten pötyögni. És talán egy elütésen meg sem akad az olvasó szeme… De ha mégis? Kár lenne, hogy egy pár perces helyesírás-ellenőrzés elmaradása miatt veszítsünk el egy ígéretes ügyfelet.
"egy pár perces helyesírás-ellenőrzés elmaradása miatt veszítsünk el egy ígéretes ügyfelet"
Szintén felesleges szócséplésnek tűnhet arra figyelmeztetni egy könyvelőt, hogy figyelmesen, minden részletre kiterjedően olvassuk el az ajánlatkérést. Hiszen persze, hogy elolvassuk! Ugyanakkor számtalan esetben derült ki, hogy egy-egy ajánlatadó mégsem volt elég körültekintő. Van, hogy az ajánlatkérő még néhány sorban kifejti, hogy más nyelven szeretne kapcsolatot tartani, vagy hogy a vállalkozása még nem indult be, így a számlaforgalmat csak becsülni tudja – ezek mind olyan információk, melyek jelentősen befolyásolhatják az ajánlatunk tartalmát. De olyan esettel is találkoztunk, amikor kiderült, hogy az ajánlat adója épp csak az ajánlat kérő keresztnevét cserélte össze máséval. Apróság, de nekünk sem esik jól, ha más nevén szólítanak. Ráadásul épp nem azt erősíti meg a potenciális ügyfélben, hogy precízek vagyunk, és személyes odafigyelést fog kapni tőlünk.