7 bűvös tipp a meggyőző könyvelési ajánlathoz (7/1): Kikre célozzunk?
- 2016. május 11.
Könyvelő blog
A Konyvelok.hu 2003 óta napi szinten több ajánlatkérést és még több könyvelői ajánlatot közvetít a könyvelők és a könyvelőt keresők között. Ez idő alatt sok-sok visszajelzés és segítségkérés futott be hozzánk. Ezek alapján szeretnénk néhány fontos és pár megfontolásra érdemes szemponttal segíteni a számviteli szakemberek munkáját – ezúttal az ajánlatadás területén. Figyelem! Emésztést igénylő tartalom. A könnyebb befogadhatóság miatt több részletben közöljük a teljes írást.
Röviden: Ha azokat az előnyeinket emeljük ki, amivel a legjobb ügyfeleink fontosnak éreznek, akkor az a hozzájuk hasonló, jó ügyfeleket tudunk megszólítani. Célzottan építsünk homogén minőségi ügyfélkört, ehhez használjuk a Konyvelok.hu Referencia kérése funkcióját is.
1. tipp:
Rögtön mielőtt még egy sort is írnánk az ajánlatok formájáról, tartalmáról, hasznos tisztázni az ügyfélszerzéssel kapcsolatos céljainkat.
Nyilvánvalónak tűnhet, hogy új ügyfeleket akarunk. Sokan csak több ügyfelet szeretnének, és mindegy hogy milyet, a többit majd megoldják – gondolják. Érdemes azonban felismerni, hogy van másik megközelítése is az ügyfélszerzésnek: amikor tudatosan olyan ügyfélkört próbálunk kialakítani, ami számunkra minőségi ügyfelekből áll. Akikkel könnyen együtt tudunk dolgozni; akiknek olyan igényei vannak, amire mi jó választ tudunk adni; akik azt értékelik bennünk, a könyvelőjükben, amit mi tudunk nyújtani. Lehet, hogy ez nem mindig pont az, amit mi a legfontosabbnak, a szakmai büszkeségünk ékességének tartunk. De hát az ügyfél már csak ezért ügyfél: kevésbé ért a könyveléshez, mint mi. De ettől miért ne emelhetnénk azt a tulajdonságunkat ki, ami neki vonzó?
„tudatosan olyan ügyfélkört próbálunk kialakítani, ami számunkra minőségi ügyfelekből áll”
A minőségi ügyfeleket a középpontba helyező ügyfélszerzési stratégiában az is nagyszerű, hogy a hasonló ügyfelek hasonló problémáiban gyorsan tapasztaltak leszünk, egyre kevesebb fejtörést okoznak az ügyek, hiszen már jó eséllyel találkoztunk az adott kérdéssel. Éppen ezért egy viszonylag homogén ügyfélkörre várhatóan kevesebb a gond.
„homogén ügyfélkörre várhatóan kevesebb a gond”
És hogy ettől miként lesznek jobbak az ajánlataink? Épp az a nagyszerű, hogy többféle módon is!
- Már nem akarunk rengeteg ajánlatot kiküldeni, hogy a nagy számok törvénye alapján majdcsak bejön valamelyik. Helyette több időt tudunk szánni egyre, így azok kidolgozottabbak, személyesebbek lesznek. Ez nagy előny az ajánlatadási versenyben.
- A szokásos és elkoptatott bemutatkozás helyett pontosan tudjuk, hogy mit írjunk magunkról: amiben mi mások, jobbak vagyunk. Ha ez nem győzi meg az ajánlatkérőt – az úgysem lenne számunkra ideális ügyfél.
- Ha azokat az előnyeinket emeljük ki, amivel a legjobb ügyfeleink fontosnak éreznek, akkor az a hozzájuk hasonló, jó ügyfeleket tudunk megszólítani.
Sőt, akár kérhetünk tőlük rövid ajánlásokat, referenciát is. Ehhez használhatjuk a Konyvelok.hu Saját fiókon belül található Referencia kérése funkciót. Ügyfeleink ajánlásai mindig sokkal hitelesebben beszélnek rólunk – helyettünk. Olyan nyelven íródnak, amit ért az is, akihez szól – és épp azt emeli ki, ami a jelenlegi és a leendő jó ügyfelünknek is fontos egy könyvelő esetében. Ráadásul ugyancsak erősíti a bizalmat, akárcsak egy ismerős személyesen ajánlása.
“Ügyfeleink ajánlásai mindig sokkal hitelesebben beszélnek rólunk – helyettünk.”
Érdemes tehát arra figyelnünk, hogy a referenciát adó partner lehetőleg minél pontosabban fogalmazza meg, miért szeret velünk dolgozni. Fontos itt is látnunk, hogy a névvel és céggel ellenjegyzett ajánlások mindig sokkal hitelesebbek, mint az adatokkal fel nem vállalt társaik.